Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.05.2020, 11:20

Šéfdizajnér značky Hyundai končí. Stojí aj za modelmi Lamborghini, Bentley či Škoda

Belgický dizajnér Luc Donckerwolke stál v čele dizajnového oddelenia Hyundai, avšak počas svojej kariéry sa podpísal aj pod iné ikonické vozidlá rôznych značiek.

Šéfdizajnér značky Hyundai končí. Stojí aj za modelmi Lamborghini, Bentley či Škoda
Zdroj: Hyundai

Automobilovým svetom preletela správa týkajúca sa juhokórejského koncernu Hyundai Motor Group. Šéfdizajnér značky Hyundai totiž na svojej pozícii, ale aj v samotnej automobilke končí.

To, že šéfdizajnér Luc Donckerwolke skutočne odchádza potvrdil i výrobca. Podľa dostupných informácií na to má osobné dôvody a chce tráviť viac času so svojou rodinou, nič viac automobilka Hyundai neprezradila.

Motoristom po ňom však zostane niekoľko naozaj dôležitých áut, medzi jeho diela okrem iného patrí napríklad aj súčasný Hyundai Kona. Z neho sa dokonca v blízkej dobe chystá i odvodená športová verzia s prívlastkom N.

Belgický dizajnér Luc Donckerwolke stál v čele dizajnového oddelenia automobilky Hyundai, zodpovedal však aj za obrodenie luxusnej značky Genesis a aktuálne smerovanie jej dizajnu. Nateraz však jeho misia v juhokórejskom koncerne končí. Čo je za tým skutočne a či skutočne ide len o osobné dôvody môžeme len hádať.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Donckerwolke nahradil v roku 2018 populárneho Petra Schreyera, no nešlo o žiadneho amatéra. V brandži je už zhruba 30 rokov, pričom stihol navrhnúť dizajn vo francúzskom Peugeote, no omnoho viac ho však preslávila služba pre koncern Volkswagen. Medzi rokmi 1994 a 1996 pracoval napríklad aj v českej automobilke Škoda, kde sa podieľal na návrhu prvej novodobej generácie Octavie, ale aj na vzhľade Fabie.

Z Mladej Boleslavi sa presunul do prémiovej automobilky Audi, kde priložil ruku k dielu na druhej generácii modelu A4 Avant a A2. V roku 1998 prestúpil do talianskeho Lamborghini a stvoril modernizovaný model Diablo VT 6.0, ale i nové Murciélago, do sériovej podoby priviedol svetoznáme Gallardo, no podieľal sa taktiež na štúdii Miury.

Zdržal sa aj v automobilke Seat, kde prispel ku vzhľadu Ibizi a neskôr sa presunul aj k poslednej značke v koncerne Volkswagen v ktorej pôsobil a to do Bentley na pozíciu riaditeľa dizajnu. Tam jeho "koncernová šnúra" končí a ďalej už začal písať kórejským rukopisom.

Neskôr sa teda dostal pod krídla automobilky Hyundai, kde prevzal zodpovednosť aj za spomínaný aktuálny dizajnový smer prémiovej značky Genesis. Vedenie koncernu Hyundai sa mu oficiálne poďakovalo za skvelú prácu a poprialo mu veľa úspechov v ďalšom živote.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.