Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.04.2020, 11:39

Hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a vodík. Toyota chce mať pre každého niečo

Japonský koncern Toyota rozbieha svoju novú vlnu elektrifikácie. Firma, ktorá trend začala pred viac ako 20 rokmi svojim hybridným modelom Prius, ukázala, ako chce portfólio rozšíriť.

Hybridy, plug-in hybridy, elektromobily a vodík. Toyota chce mať pre každého niečo
Zdroj: Toyota

Toyota sa dlho bránila predovšetkým čistým elektromobilom, ešte pred niekoľkými rokmi v podstate predstavitelia automobilky tvrdili, že si vystačia len s hybridnými modelmi a budúcnosť tkvie vo vodíku. Tomu aj naďalej Toyota verí, ale než dôjde k jeho väčšiemu rozmachu, pustí sa značka aj do elektromobilov, píše iDNES.cz.

A tie môžu v určitých prípadoch, napríklad pre mestskú prevádzku, poslúžiť aj vo "vodíkovej budúcnosti". Z bežných hybridných modelov tak Toyota postupne rozširuje svoje portfólio o plug-in hybridy, čisté elektromobily a tiež samozrejme vodíková autá.

Takto vyzerá nová verzia vodíkového vozidla značky Toyota s označením Mirai:

​​Jasne pritom naznačuje, že jej ide o to, aby verejnosť, či už tá odborná, či laická, pochopila, ako to s budúcou mobilitou Toyota myslí. V zásade je princíp jednoduchý - svetový gigant bude jednoducho načúvať potrebám zákazníkov.

A aj keď firma naučila vodičov po celom svete využívať hybridné pohony a elektrifikácia bude aj naďalej zásadným trendom, počíta Toyota aj s ďalšími alternatívami pre zákazníkov, ktoré s novým smerovaním sveta áut nesúhlasí.

Johan van Zyl, CEO Toyota Motor Europe, sa napríklad pochválil tým, že Toyota začiatkom tohto roka vyrobila pätnásťmiliónty hybrid, 2,8 milióna z nich predala priamo v Európe. Podiel elektrifikovaných modelov má u značky rásť, do roku 2025 majú mať neelektrifikované modely v ponuke Toyoty podiel len asi 10 percent.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.