Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
03.04.2020, 11:02

Toyota spustila na Slovensku nový spôsob predaja áut. Nemusíte ani vychádzať z domu

Kvôli prísnym bezpečnostným opatreniam a ochrane zákazníkov nabiehajú automobilky na nový štýl predaja áut.

Toyota spustila na Slovensku nový spôsob predaja áut. Nemusíte ani vychádzať z domu
Zdroj: Toyota

Automobilový priemysel sa v týchto dňoch otriasa od základov. Mnohí výrobcovia totiž museli kvôli ochrane pred šírením nového koronavírusu pozastaviť výrobu, avšak prísne opatrenia nielen v zahraničí, ale i na Slovensku sa dotkli tiež predaja napríklad naskladnených vozidiel.

Keďže potencionálni zákazníci nemajú v momentálnej situácii možnosť navštíviť dílerské strediská a podrobne si prehliadnuť, či dokonca kúpiť vozidlo, výrobcovia sa snažia prinášať moderné riešenia v záujme ochrany zdravia a pre maximálny komfort zákazníkov. V podstate celý proces sa teda prenáša do internetového priestoru, kde vznikajú online showroomy.

Na túto vlnu sa vydala v týchto dňoch aj spoločnosť Toyota Central Europe - Slovakia, ktorá odštartovala projekt bezkontaktného predajného procesu s názvom Toyota Online Showroom na svojom webe. Vďaka nemu je teraz možné kúpiť si nové auto od miestneho predajcu aj bez vychádzania z domu.

„Našim cieľom bolo vytvoriť pre zákazníkov maximálne jednoduchú formu nákupu nového automobilu v súlade s rešpektovaním nariadenia vlády a všetkých bezpečnostných opatrení,” uvádza Milan Kočka, riaditeľ spoločnosti Toyota Central Europe - Slovakia.

Nová forma predaja totiž nevyžaduje bezprostredný kontakt medzi zákazníkom a predajcom, ako tomu bolo v bežných dílerstvách a minimalizuje tak riziko infekcie nebezpečným novým koronavírusom. S predajcom môže zákazník viesť rozhovor prostredníctvom videokonferencie a zistiť odpoveď na všetky svoje prípadné otázky.

​Na takéto spojenie vám pritom postačí obyčajný počítač s webkamerou, bežný smartfón, alebo tablet s pripojením na internet. Predajca takéhoto online showroomu na žiadosť klienta následne dohodne dátum virtuálneho stretnutia, počas ktorého vozidlo odprezentuje a spolu z ponuky vyberie napríklad farbu karosérie a interiéru, verziu vybavenia, dizajn kolies, dodatočné doplnky, alebo aj možnosť financovania.

Všetky tieto moderné "vychytávky" sú dnes k dispozícii vďaka funkciám videoprezentácie vozidiel, dostupných v showroome a zdieľaniu dokumentov pripravených predajcom. Keď je proces výberu a doladenia vozidla hotový, vyplnená kúpnopredajná zmluva je zákazníkovi zaslaná kuriérom a auto je odovzdané dohodnutým spôsobom za dodržania aktuálne platných prísnych ochranných predpisov.

„Osobne si myslím, že takáto inovatívna služba bude v budúcnosti, aj po skončení vírusovej epidémie, naďalej využívaná ako dodatočné riešenie pre pohodlie zákazníkov,” dodáva Kočka.

​V prípade online showroomu teda stačí, ak záujemca o kúpu vozidla vyplní webový formulár a následne po jeho odoslaní ho bude kontaktovať predajca, s ktorým sa dohodnú na preferovanej aplikácii, dohodnú si dátum a čas prezentácie. Čo sa týka servisov, tie sú v týchto dňoch zákazníkom k dispozícii, avšak aj tu musia byť dodržiavané prísne opatrenia a ich služby by ste mali využiť len v nevyhnutných prípadoch.

Na prepracovaný online predaj nabiehajú pomaly aj ďalší výrobcovia áut, čo platí aj pre slovenský trh. V Číne však dokonca spustila tamojšia automobilka nielen predaj vozidiel skrz internetový priestor, ale kúpené nové vozidlo prinesie pomocou odťahovej služby na dohodnuté miesto a kľúče novému majiteľovi doručí diaľkovo ovládaný dron. Zákazník tak opäť nepríde do akéhokoľvek styku s predajcom.