Sledujte nás na Instagrame
@hospodarske_novinyTémou dneška je v automobilovom svete nepochybne spotreba, emisie a splnenie stanovených emisných limitov. Práve tie začnú, prípadne už pomaly začínajú, spôsobovať automobilkám značné problémy. Ak totiž nedosiahnu v budúcom roku hodnotu 95 gramov CO2 na kilometer, budú musieť platiť vysoké pokuty.
Pre niektorých výrobcov budú predpokladané pokuty predstavovať aj niekoľko stonásobok prevádzkového zisku z roku 2018, iných to zasiahne len okrajovo a niektorí to dokonca ani v podstate nepocítia. Medzi posledných menovaných však patrí jedine Toyota. Tá už roky spolieha na hybridy a jej stratégia sa zdá byť veľmi úspešná.
Podľa analýz a predpokladov agentúry AP Consulting totiž zaplatí len 18 miliónov eur, čo predstavuje iba 0,1 percenta jej prevádzkového zisku z roku 2018. Celkovo zaplatia všetky automobilky dokopy vyše 14 miliárd eur na sankciách za prekročenie emisného limitu, ktorý nesplní podľa predpokladov žiadna.
V roku 2019 dosiahla automobilka Toyota na Slovensku trhový podiel 5,1 percenta a pokračuje tak v každoročnom raste, ktorý začal v roku 2015. V porovnaní s rok 2015 sú vlaňajšie predaje Toyoty viac ako dvojnásobné. (2 579 vs. 5 624). Z pohľadu poradia značiek to predstavuje posun zo 14 pozície z roku 2015 na pozíciu číslo sedem v roku 2019.
Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 71% na dočítanie.
Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.