Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.01.2020, 13:01

Nová Škoda Fabia sa predstaví už budúci rok. Príde okrem dieselu aj o verziu kombi?

Automobilka sa poponáhľala a prinesie svoj obľúbený model v novej generácii už v roku 2021.

Nová Škoda Fabia sa predstaví už budúci rok. Príde okrem dieselu aj o verziu kombi?
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Minulý rok 2019 patril v premiérach Škodoviek najmä novým typom Scala a Kamiq, ktoré sa dočkali uvedenia aj na náš trh. Aktuálny rok 2020 bude potom jednoznačne patriť najpredávanejšiemu modelu predstavenému vlani v decembri, štvrtej generácii typu Octavia. V predaji sa má bestseller objaviť už na jar tohto roka a po nápore noviniek mal nasledovať pochopiteľný útlm.

Automobilka si ho však pri najmenšom type nemôže dovoliť, keďže konkurencia je neúprosná. Už teraz je teda zrejmé, že druhý najúspešnejší typ značky, nová Škoda Fabia, príde začiatkom roka 2021.

Pozrite si súčasnú modernizovanú verziu tretej generácie obľúbeného modelu Fabia:

​Čo všetko bude inak? Ak je pravda, čo sa zatiaľ v automobilovom svete šušká, bude toho na Fabiu veru celkom dosť a mnohých to, čo si prečítajú nižšie, pravdepodobne vôbec nepoteší.

Dizajn podobný Scale a Octavii

Pôvodné správy hovorili o tom, že nová Fabia príde na trh až začiatkom roka 2022. To by však bolo pre plejádu nových konkurentov skutočne veľmi neskoro. Navyše, modernizovaná platforma MQB A0, na ktorej bude Fabia stáť, je už nejaký čas k dispozícii. Jazdia na nej napríklad modely Audi A1, Seat Ibiza či Volkswagen Polo.

V Mladej Boleslavi preto vo vývoji šliapli na plyn, aby bolo auto známe verejnosti už o rok. Šéf Škody Auto sa minulý rok v rozhovore vyjadril, že na novej Fabii už jazdil a má z nej, samozrejme, veľmi dobrý pocit. No podstatné je, že aj toto potvrdzuje vysoké štádium vývoja druhého najdôležitejšieho auta českej značky.

Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

​S príchodom typu Scala prešla Škoda pre druhé desaťročie na nový dizajnérsky základ. Ten ešte viac zvýrazňuje masku chladiča, ráta už s plne LED svetlami, vzadu nemá znak, ale nápis po vzore kolegov a v blatníkoch v priemere o palec väčšie kolesá.

Vnútri majú byť o niečo hodnotnejšie materiály, virtuálny kokpit a nový multimediálny systém, čiže veci známe z typu Kamiq. Na druhej strane bude nutné udržať výrobné náklady tak nízko, aby sa cenovo dokázala novinka odlíšiť od nedávno uvedeného typu Scala.

Nebude kombík, nebude dízel?

Nie je to zatiaľ oficiálne, no hovorí sa, že pokiaľ ide o motorizácie, základom budú prepĺňané litrové trojvalce TSI. V ponuke už pritom nebude obľúbená naftová verzia TDI, keď naftové motory z ponuky zmizli už s modernizáciou súčasnej generácie. Mnohí však ešte stále dúfali, že je to len dočasný stav. Žiaľ, nie je. Súvisí to s čistením celkových emisií výrobcu na výrobný program pre splnenie prísnych limitov.

Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Ešte väčší šok je však zrušenie takzvanej dlhej verzie - Fabia Combi. Práve tá robila ľudové auto skutočne praktickým a všestrannejším. A to nielen pre jednotlivcov, ale aj pre firmy, ktoré Fabiu Combi mali ako lacné praktické auto s veľkým kufrom. V segmente B kombíkov na výber nikdy veľa nebolo, konkurencia sa iste poteší.

​Prečo je Škoda ochotná opustiť tak obľúbený model vo svojej ponuke? Pretože manažment je vraj presvedčený, že ak chce niekto auto s väčším kufrom, je tu Scala (ktorá je na pomedzí hatchbacku a kombi), pripadne typ Kamiq. Nuž, ak je to s nedostupnosťou TDI a Combi pravda, o dva roky sa dozvieme, či tento krok manažment neoľutuje.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.