Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
27.01.2020, 14:05

Škoda ponúka modely RS už 45 rokov. Najnovší člen však príde s "revolučným" pohonom

  • Skratka RS znamená "Rally Šport" a okrem úspešných pretekárskych špeciálov od roku 2000 označuje tiež najšportovejšie verzie modelov českej automobilky.
  • Automobilka v tlačovej správe zároveň potvrdila marcový príchod prvého RS modelu s elektrifikovaným pohonom - Octavia RS iV.
Škoda ponúka modely RS už 45 rokov. Najnovší člen však príde s "revolučným" pohonom
Zdroj: Škoda Auto

Históriu skratky "RS" začala písať automobilka Škoda Auto ešte v roku 1974. Po úspešných skúškach so súťažnými prototypmi Škoda 180 RS a 200 RS predstavila značka v roku 1975 svetu automobil ŠKODA 130 RS, vyvinutý pre pravidelné nasadenie v náročných pretekoch.

Dvojdverové kupé, vychádzajúce zo sériového modelu ŠKODA 110 R, vďaka dôsledne odľahčenej konštrukcii z hliníka (strecha a vonkajšie panely dverí) a laminátu (blatníky a kapota) vážilo iba neuveriteľných 720 kilogramov a žalo úspech.

Zdroj: Škoda

​Závodný špeciál s pohonom zadných kolies disponoval motorom s objemom 1,3 litra a výkon dosahoval 140 konských síl. V roku 1977 prišiel špeciál 130 RS na legendárnej Rely Monte Carlo na prvých dvoch miestach vo svojej kategórii a zvíťazil aj na Rely Akropolis.

Na okruhoch bol tento automobil v roku 1981 víťazom celkového hodnotenia Majstrovstiev Európy cestovných vozidiel.

Praktická Škoda Octavia RS

V roku 2000 vstúpila česká automobilka do majstrovstiev sveta v automobilových súťažiach s vozidlom Octavia WRC a skratku RS súčasne prvýkrát použila pre sériový model určený verejnosti. Kombinácia písmen odvtedy označovala vždy najšportovejší variant príslušnej modelovej rady, ktorá v sebe spájala potešenie z jazdy i tradičnú praktickosť vozidiel značky.

Nenechajte sa obmedzovať

Tento článok je exkluzívnym obsahom Hospodárskych novín. Pokiaľ chcete získať neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu hnonline.sk, predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.