Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
02.10.2019, 13:10

Nová stratégia koncernu Volkswagen: Škoda bude lacnejšia a Seat naopak prémiová značka

Volkswagen sa bude hrať s elektromobilmi. Zo Seatu bude playboy, ako jeho šéf Luca de Meo a Škodovka na tom všetkom zarobí. Tak možno s nadsádzkou parafrázovať nový zámer koncernu Volkswagen.

Nová stratégia koncernu Volkswagen: Škoda bude lacnejšia a Seat naopak prémiová značka
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Koncern Volkswagen Group hľadá cestu k výraznejšiemu odlíšeniu svojich mainstreamových značiek Volkswagen, Seat a Škoda. K slovu sa opäť dostáva myšlienka posunu z existujúcich pozícií, píše iDNES.cz. Škoda by mala byť dostupnejšou značkou, Volkswagen akousi zlatou strednou cestou a Seat dostane prémiový nádych. Volkswagen má navyše plnú hlavu elektromobility, do úlohy posla elektrickej budúcnosti sa sám, a taktiež pod silným tlakom na znižovanie emisií zo strany európskych zákonodarcov, nominoval.

Skupina VW sa snaží svoje veľkoobjemové značky vzájomne odlíšiť od začiatku doby, kedy do nej patria. Napríklad o Škode sa v jednom čase uvažovalo v smere, že by sa mala zamerať na podobnú klientelu ako Volvo, inokedy jej bola prisudzovaná rola lacnej značky koncernu. So Seatom akoby si dlho nemecká skupina nevedela rady, v poslednej dobe sa však zdá, že mu vychádza snaha na športovejšie zameranie.

Takto vyzerá modernizovaná Škoda Kodiaq a Karoq, ktoré patria ku skutočne predávaným modelom automobilky:

​​Ďalší pokus

Zatiaľ sa však podobné snahy odlíšiť značky výraznejšie minuli účinkom. Aj keď sa jednotlivé modely líšia a trochu iné je aj vnímanie značiek, majú k sebe z hľadiska ponúkaných produktov VW, Seat i Škoda blízko. Manažment koncernu však intenzívne premýšľa, ako by sa to dalo zmeniť. "V budúcnosti chceme dať našim značkám jasnejšie identitu," vyhlásil šéf produktovej stratégie skupiny VW Michael Jost pre Automobilwoche.

"Seat by mohol ponúkať emotívnejšie auta, čo vidíme pri jeho modeloch Cupra. Škoda by mohla intenzívnejšie obsluhovať trhy východnej Európy a tiež sa výraznejšie zamerať na zákazníkov, ktorí hľadajú funkčnosť," vysvetlil pre Automobilwoche Jost, ako si koncern predstavuje rozdelenie značiek. Podľa magazínu to môže znamenať, že Škoda napríklad z budúcich modelov vyradí niektoré drahé príplatkové prvky či drahé verzie, Seat by naopak mohol dvíhať ceny vozidiel nad úroveň zodpovedajúcich modelov VW a možno by sa mohol stať konkurenciou pre Alfu Romeo.

Túto víziu už mal nedávno zosnulý Ferdinand Piëch v čase, keď vládol koncernu on. Vtedy maľoval Seaty slávny Walter de Silva (tvorca Alfy 156), ktorý utiekol od Alfy Romeo a Taliani ho tak trochu zatratili. Dnes vedie španielsku značku ďalší Talian, miláčik šťasteny a vedenia celého koncernu, charizmatický Luca de Meo.

Značka by sa tiež mala viac zamerať na to, aby sa ich modely toľko neprekrývali. Otázkou samozrejme je, ako to chce Volkswagen docieliť. Snahy o jasnejšie rozlíšenie značiek existujú dlho, ale veľmi sa to nedarí. A v podstate je to logické. Autá vychádzajú zo zhodných technických základov a aj menšie značky Seat a Škoda dnes majú nezvyčajne široké portfólio modelov, ktoré vypĺňajú prakticky všetky dôležité automobilové triedy.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Predplaťte si jeden z troch digitálnych balíkov a získajte neobmedzený prístup k digitálnemu obsahu s ktorým vám nič neunikne.

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.