StoryEditor

Nová stratégia koncernu Volkswagen: Škoda bude lacnejšia a Seat naopak prémiová značka

Volkswagen sa bude hrať s elektromobilmi. Zo Seatu bude playboy, ako jeho šéf Luca de Meo a Škodovka na tom všetkom zarobí. Tak možno s nadsádzkou parafrázovať nový zámer koncernu Volkswagen.

Koncern Volkswagen Group hľadá cestu k výraznejšiemu odlíšeniu svojich mainstreamových značiek Volkswagen, Seat a Škoda. K slovu sa opäť dostáva myšlienka posunu z existujúcich pozícií, píše iDNES.cz. Škoda by mala byť dostupnejšou značkou, Volkswagen akousi zlatou strednou cestou a Seat dostane prémiový nádych. Volkswagen má navyše plnú hlavu elektromobility, do úlohy posla elektrickej budúcnosti sa sám, a taktiež pod silným tlakom na znižovanie emisií zo strany európskych zákonodarcov, nominoval.

Skupina VW sa snaží svoje veľkoobjemové značky vzájomne odlíšiť od začiatku doby, kedy do nej patria. Napríklad o Škode sa v jednom čase uvažovalo v smere, že by sa mala zamerať na podobnú klientelu ako Volvo, inokedy jej bola prisudzovaná rola lacnej značky koncernu. So Seatom akoby si dlho nemecká skupina nevedela rady, v poslednej dobe sa však zdá, že mu vychádza snaha na športovejšie zameranie.

Takto vyzerá modernizovaná Škoda Kodiaq a Karoq, ktoré patria ku skutočne predávaným modelom automobilky:

​​Ďalší pokus

Zatiaľ sa však podobné snahy odlíšiť značky výraznejšie minuli účinkom. Aj keď sa jednotlivé modely líšia a trochu iné je aj vnímanie značiek, majú k sebe z hľadiska ponúkaných produktov VW, Seat i Škoda blízko. Manažment koncernu však intenzívne premýšľa, ako by sa to dalo zmeniť. "V budúcnosti chceme dať našim značkám jasnejšie identitu," vyhlásil šéf produktovej stratégie skupiny VW Michael Jost pre Automobilwoche.

"Seat by mohol ponúkať emotívnejšie auta, čo vidíme pri jeho modeloch Cupra. Škoda by mohla intenzívnejšie obsluhovať trhy východnej Európy a tiež sa výraznejšie zamerať na zákazníkov, ktorí hľadajú funkčnosť," vysvetlil pre Automobilwoche Jost, ako si koncern predstavuje rozdelenie značiek. Podľa magazínu to môže znamenať, že Škoda napríklad z budúcich modelov vyradí niektoré drahé príplatkové prvky či drahé verzie, Seat by naopak mohol dvíhať ceny vozidiel nad úroveň zodpovedajúcich modelov VW a možno by sa mohol stať konkurenciou pre Alfu Romeo.

Túto víziu už mal nedávno zosnulý Ferdinand Piëch v čase, keď vládol koncernu...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2019-09-23 12:47:20 - Feat.: 0 - Title: Vyskúšali sme historicky najsilnejšie SUV od Škody. Má dve jedinečné vlastnosti 02 - Modified: 2019-09-23 21:06:02 - Feat.: 0 - Title: Škoda chce v Indii preraziť s lacným SUV 03 - Modified: 2019-09-20 18:10:53 - Feat.: 0 - Title: Boj proti zlodejom. Škoda aj Seat znižujú riziko stále častejšieho spôsobu krádeže 04 - Modified: 2019-09-17 12:25:01 - Feat.: 0 - Title: Škoda spúšťa predaj svojho najmenšieho SUV. Poznáme aj slovenské ceny
01 - Modified: 2024-04-19 20:08:10 - Feat.: - Title: Čínska automobilka Chery plánuje zamestnať v španielskom závode 1250 ľudí 02 - Modified: 2024-04-19 09:05:00 - Feat.: - Title: Absolútna dominancia Japoncov. Toto je 10 hybridov s reálne najnižšou spotrebou paliva 03 - Modified: 2024-04-19 12:15:00 - Feat.: - Title: Mazda predstavila novú vlajkovú loď. Gigant aj so šesťvalcom zvládne 2,5-tonový príves 04 - Modified: 2024-04-19 22:00:00 - Feat.: - Title: Dopravné značky, ktoré musia vodiči dokonale poznať. Mnohí však zaváhajú 05 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. apríl 2024 01:20