Je to úplný základ pre dosiahnutie správnych funkcií bezpečnostného pásu, ale tiež pre pohodlnú jazdu. Ešte pred vyštartovaním je potrebné nastaviť si vzdialenosť sedadla od pedálov, pričom by mala byť taká, aby pri zošliapnutí pedálov ostali nohy pokrčené v kolenách. Výškové nastavenie si upravte tak, aby ste mali dobrý výhľad a zároveň medzi hlavou a stropom miesto veľké minimálne ako zovretá päsť. Netreba zanedbávať ani výšku pásu, poriadne ho dotiahnuť a tiež správne nastaviť výšku hlavovej opierky. Tá nemá slúžiť na oddych, ale pre bezpečnosť pri dopravnej nehode. Ako informuje Škoda, volant sa drží v polohe "trištvrte na tri" a to s pokrčenými lakťami. Vďaka tomu bude mať vodič najlepšie podmienky pre vykonanie vyhýbacích manévrov.HN/Radoslav Petrík (Ilustračná snímka)
StoryEditor

Nie všetko nové, musí byť dobré. Moderné systémy v autách môžu vodičov otravovať, tvrdí štúdia

28.08.2019, 13:14
Autor:
ČTKČTKrperpe
Mnohé bezpečnostné či asistenčné prvky výbav zvyšujú ochranu pasažierov a komfort na palube, no nemusí to tak byť vždy.

Technológie sa hýbu míľovými krokmi vpred a čo bola kedysi vymoženosť len skutočne luxusných vozidiel, je dnes bežná súčasť často už základnej výbavy modelov súčasnosti. Na prvý pohľad skvelé, no štúdia spoločnosti J.D. Power hovorí niečo iné.

Upozornenia od nových asistenčných systémov v automobiloch môžu byť totiž až tak otravné, že ich niektorí motoristi radšej vypínajú. Vyplýva to z najnovšej štúdie tejto spoločnosti.

Nahnevaní vodiči sa tiež môžu podľa štúdie pri ďalšom nákupe vozidla rozhodnúť, že podobné systémy už vo výbave auta nechcú. To môže byť problém pre samotných výrobcov vozidiel, ktorí chcú predávať technológie a pripravujú tým ľudí na plne automatizované vozidlá, uviedla spoločnosť J.D. Power.

"Automobilky utrácajú množstvo peňazí za vývoj pokročilých technológií, neustále upozornenia však môžu vodičov zmiasť a otráviť," uviedla zástupkyňa J.D. Power Kristin Kolodgeová. "Technológia nemôže pôsobiť ako otravný rodič. Nikto nechce byť neustále informovaný, že neriadi správne," dopĺňa.

Podľa štúdie je napríklad pre majiteľov áut problematická technológia, ktorá udržuje vozidlo v jazdných pruhoch. V priemere 23 percent vodičov s týmto systémom považuje upozornenia za otravné.

Systém buď detekuje prechod cez čiaru a využije na upozornenie akustický a vizuálny signál, alebo modernejšie verzie dokonca zasiahnu do riadenia, aby vozidlo vrátili "na správnu koľaj".

Výsledky sa líšia podľa značiek áut, avšak až zhruba 30 percent považuje upozornenia za protivné. Z vodičov, ktorí nemajú radi tieto upozornenia, ich 61 percent niekedy tento systém deaktivuje a jazdí bez asistenta udržiavania v jazdnom pruhu.

​Zo šiestich kategórií, ktoré prieskum pokrýval, vyšli najlepšie systémy ochrany pred kolíziou, ako je automatické brzdenie. Priaznivo hodnotili užívatelia tiež takzvané zrkadlenie telefónu v aute, ďalej potom komfortné funkcie ako rozpoznanie hlasu a ovládanie klimatizácie, a zábavu či konektivitu.

Piata v hodnotení skončila potom podpora riadenia, ako je napríklad detekcia zle viditeľných miest, a posledná bola následne navigácia.

Prieskum tiež zistil, že 69 percent majiteľov má vo svojom vozidle podporu Apple CarPlay alebo Android Auto od Googlu. Systémy zrkadlenia telefónu tiež začínajú ohrozovať predaj továrni inštalujúcich navigačné systémy, napísala agentúra AP.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 20:52