Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
31.07.2019, 10:55

​Seat dosiahol významný míľnik. Zo svojho obľúbeného modelu predal celkovo milión kusov

Leon sme vyskúšali niekoľkokrát aj u nás v redakcii a vôbec sa nečudujeme, že patrí k úspešným modelovým radom značky.

​Seat dosiahol významný míľnik. Zo svojho obľúbeného modelu predal celkovo milión kusov
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Tento týždeň je pre automobilku Seat špeciálny. Ich známy model Leon tretej generácie dosiahol totiž významný míľnik – jeden milión predaných exemplárov od svojho uvedenia na trh. Ide pritom o vôbec najlepšie predávaný automobil značky, ktorý mal svetovú výstavnú premiéru ešte v októbri 2012 na parížskom autosalóne. Ešte v ten rok sa začal dokonca predávať aj na niektorých vybraných trhoch.

„SEAT Leon, a to predovšetkým jeho tretia generácia, predstavuje skutočný pilier značky. Je to najširšie evidovaný a oceňovaný automobil Seat na všetkých piatich kontinentoch. Leon predstavuje jeden z hlavných motorov transformácie značky a prispel k rekordu predaja Seat v roku 2018 s 517 600 vozidlami odovzdanými zákazníkom,“ konštatuje Luca de Meo, predseda predstavenstva Seat.

Leon tretej generácie je navrhnutý, vyvinutý a vyrábaný v závode Martorell, využíva modulárnu platformu s priečne uloženým motorom MQB materského koncernu Volkswagen. Úspech modelu transformoval najnovšiu históriu značky z komerčného a finančného hľadiska a vyvolal kvalitatívny skok v oblasti imidžu značky.

Okrem toho umožnil model Seat Leon tiež zvýšiť ziskovosť na vyrobený kus automobilu, čo následne prispelo k obratu z negatívneho hospodárskeho výsledku značky v roku 2012 (-149 miliónov eur) po historicky najlepší ekonomický výsledok značky v roku 2018 (zisk po zdanení 294 miliónov eur).

Leon sa stal kľúčovým modelom pre rast predaja v štátoch ako napríklad Nemecko a Veľká Británia, kde predaj automobilky vzrástol o takmer 70 percent, respektíve 60 percent od roku 2012. Platí, že Leon je i naďalej najpredávanejším modelom SEAT, v prvých šiestich mesiacoch roka 2019 bol dokonca každým štvrtým predaným automobilom tejto španielskej značky.

Zaujímavosťou je, že tento obľúbenec bol tiež prvým automobilom v kompaktnom segmente, ktorý mohol byť vybavený reflektormi s Full LED technológiou. Pôvodne SEAT predstavil svoj kompaktný model s troma verziami karosérie: trojdverovou, päťdverovou a kombi, ku ktorým neskôr pribudla osobitná verzia kombi X-PERIENCE vyznačujúca sa zväčšenou svetlou výškou a pohonom všetkých kolies.

​V súčasnosti, pred blížiacou sa generačnou obmenou, program obsahuje už iba päťdverovú verziu a kombi Sportourer ST. Na výber je okrem benzínových a naftových motorov aj ekologický motor TGI fungujúci na stlačený zemný plyn CNG, ako aj vysoko výkonná verzia s prívlastkom CUPRA.

„Najprominentnejším aspektom tejto tretej generácie modelu Leon je jeho široká akceptancia, a to aj sedem rokov po jeho uvedení. V roku 2017 aktuálna generácia dosiahla svoj historický rekord so 170-tisíc predanými kusmi a aj teraz v roku 2019 sme si istí, že si zachová vysoký predaj približujúci sa k tejto hodnote,“ hovorí Wayne Griffiths, člen predstavenstva Seat pre predaj a marketing a súčasne CEO aktuálne samostatnej značky CUPRA.

„Leon bol a bude aj naďalej jedným z najdôležitejších modelov, rovnako pre značku SEAT, ako aj pre značku CUPRA. Jeho rozličné typy karosérie a verzie robia z neho najvšestrannejší a najuniverzálnejší modelový rad značky,“ dodáva Griffiths.