Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.07.2019, 11:20

Hyundai prekonal na Slovensku Volkswagen, Hondu aj Renault. Svojím špičkovým modelom

Slováci dali predsudky bokom a "prvý pokus" značky Hyundai o ostrý hatchback vyšiel na výbornú - predajné čísla prekonávajú konkurenciu.

Hyundai prekonal na Slovensku Volkswagen, Hondu aj Renault. Svojím špičkovým modelom
Zdroj: Hyundai

Hyundai v roku 2017 šokoval fanúšikov motorizmu príchodom vôbec prvého športového hatchbacku, ktorý zároveň zakladal rodinu N. Už od svojho uvedenia na trh koncom roka 2017 vzbudzoval Hyundai i30 N veľký záujem odbornej aj laickej verejnosti, pričom aj nás si doslova "omotal" okolo prsta na prvých jazdách v Taliansku.

Prvý hothatch (výkonný športový hatchback) z dielne Hyundai bol vyvinutý v kórejskom vývojovom centre v Namyangu, testovaný v ťažkých podmienkach známeho nemeckého Nürburgringu a vyrábaný je v susednom českom závode v Nošoviciach. Aj preto získala divízia športových ostrých automobilov značky označenie N. Novinka si po svojom príchode už behom prvého roka získala tisíce klientov po celej Európe.

Pozrite si zoznam najpredávanejších modelov kategórie hothatch za prvý polrok 2019 podľa údajov ZAP SR:

​Po uvedení na slovenský trh sa N-ku podarilo významne presadiť v subsegmente hot-hatchov a s celkom 59 predanými kusmi sa stal s vysokým náskokom najpredávanejším hothatchom roku 2018. Vo februári tohto roka pribudol do ponuky tiež štýlový a praktickejší súrodenec i30 N v karosárskej verzii fastback. 

V prvých šiestich mesiacoch tohto roka pokračoval Hyundai i30 N v dosahovaní skvelých predajných výsledkov. Zväz automobilového priemyslu (ZAP) eviduje k 30. júnu 2019 až 25 registrácií a Hyundai i30 N je tak najpredávanejším hothatchom aj prvého polroka 2019 na Slovensku. Na predaji vysokovýkonných hatchbackov mal v tomto období podiel až 40 percent.

Hyundai i30 N sa ponúka v dvoch výkonnostných prevedeniach - klasické N (184 kW - 250koní) a N Performance (202 kW - 275 koní). Aj napriek tomu sa zákazníci rozhodli výlučne pre výkonnejšiu konfiguráciu N Performance, čo z nášho pohľadu dáva zmysel.

Ide totiž len o skutočne minimálny cenový rozdiel, no zákazník v konečnom výsledku získa auto s mnohými "vychytávkami", ktoré za príplatok nepochybne stoja. Asi najvýraznejším prvkom, ktorý zákazníkov na takomto modeli upútal, je prenikavý športový zvuk s poriadnym strieľaním.

​Najobľúbenejšou farbou bola v prvom polroku 2019 pre N-ko typická bledomodrá farba Performance Blue, ktorú si vybrala viac ako polovica nových majiteľov, nasledovaná čiernou Phantom Black. Paletu dopĺňajú i biele lakovanie Polar White, sivé Micron Grey a červené Engine Red.

Kým v roku 2018 bola vyše tretina i30 N predaných v Bratislavskom kraji, v prvom polroku 2019 sa charakteristický zvukový prejav auta začal viac ozývať aj v južných, severných a východných okresoch Slovenska.

​Aby toho nebolo málo, k hatchbacku i30 N pribudol vo februári 2019 aj spomínaný dizajnovo výrazný a elegantný Fastback N. Pod kapotou má rovnaký motor, no zákazníkom priniesol okrem iného najmä väčší batožinový priestor a dizajnové osvieženie v štýle coupé strihu.

A takáto kombinácia sa Slovákom evidentne zapáčila, veď za prvých šesť mesiacov roku 2019 eviduje ZAP až 23 registrácií modelu Hyundai i30 Fastback N. Na rozdiel od ostrého hatchbacku, až 2/3 nových Fastbackov N bolo predaných v uvádzacej sivej farbe Shadow Grey. 

„Nesmierne nás teší, že úspešný príbeh našich N-modelov pokračuje aj v roku 2019. Hyundai i30 N je v tvrdej konkurencii stále najpredávanejším hothatchom na Slovensku a skvele mu v predajoch sekunduje i30 Fastback N. Ďakujeme všetkým zákazníkom, ktorý nám prejavili dôveru. Vplyv modelov N na prestíž značky Hyundai je významný a prejavuje sa aj vo zvýšenom záujme Sloveniek a Slovákov o naše modely vo výbave N Line, ktoré sú emóciami N inšpirované,“ hovorí Marek Kopča, marketing & PR manager Hyundai Motor Slovakia.