Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook

Gregory Guillaume je jedným z tých, ktorým by mali pred sídlom Kie v Soule postaviť pomník, píše iDNES.cz. Práve on je jedným zo strojcov mohutného vzostupu značky.

Vozidlám kórejskej značky dáva ten správny šmrnc, oblieka ich, aby sa páčili publiku. Pre taliansky magazín Quattroruote prezradil, ako vznikla súčasná novinka pre Európu.

​Kia v poslednej dekáde zažila výrazný prerod, zo šedých myší zameraných na praktickosť a lákajúcich hlavne cenou sú dnes autá, ktoré si publikum kupuje často práve kvôli výraznému a peknému dizajnu. Klišé o tom, že "vzhľad predáva", platí u áut rovnako ako v mnohých iných oblastiach.

"Keď Kia prišla do Európy, bola to pre ňu značka bez minulosti a histórie, nikto nás nepoznal," hovorí Guillaume. Patrí sa však dodať, že Kia tento rok oslavuje 75. výročie založenia. "Pochopili sme, že pre to, aby sme sa etablovali, potrebujeme autá, ktoré budú prebúdzať vášeň."

Xceed podľa dizajnéra vznikol kurióznym spôsobom. "Keď sme začínali pracovať na rodine Ceed, bolo naším zámerom vytvoriť tri varianty karosérie. Päťdverový hatchback, kombi a ďalší hatchback s tvarmi kupé a tromi dverami, tak ako to bolo u predchádzajúceho modelu Proceed," tvrdí Guillaume. 

Lenže po niekoľkých mesiacoch práce posledný variant škrtli oddelenia produktového plánovania. Tento segment bol na výraznom ústupe a model by nenašiel dostatočný počet zákazníkov.

"Neupadali sme na duchu, v štúdiu sme začali vymýšľať, ako zachovať športového ducha a emócie v iných návrhoch. Z jedného z návrhov vznikol existujúci Proceed s karosériou shooting brake a z ďalšieho práve Xceed," opisuje Guillaume.

"Vtipné na tom je, že sme ho namaľovali ešte predtým, než ktokoľvek prišiel so zadaním vytvoriť crossover alebo SUV, predbehli sme dobu," dodáva pre Quattroruote. "A myslím, že keby bol vytvorený na základe špecifického zadania, nedopadlo by to tak dobre, nebol by tak športový a emocionálny."

Guillaume vyzdvihuje proporcie novinky. "Aj napriek tomu, že má spodnú časť karosérie masívnejšiu, nepôsobí tak ťažko ako konkurenti. Pôsobí skôr ako ľahko pozdvihnuté kupé. Zachováva praktickosť päťdverového prevedenia, má čisté linky, ktoré nezostarnú," komentuje.

S príchodom modelu Xceed bude mať Kia v Európe päť SUV alebo z nich odvodených crossoverov. "Každé má vlastný charakter. Nechceme opakovať rovnaké tvary na rôzne veľkosti áut. Chceme vytvoriť auto jasne rozpoznateľné ako Kia, ktoré však nebude vyzerať ako menší alebo väčší variant niečoho iného. Nie je to jednoduché, ale zdá sa že to funguje." uzatvára Guillaume.