Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.05.2019, 11:06

Škoda vyrába novú verziu modelu Kodiaq. Podpísali sa poď ňu študenti

V poradí už šiesty študentský projekt si vyžiadal dvetisíc hodín žiakov Stredného odborného učilišťa strojárskeho ŠKODA AUTO vo veku od 17 do 20 rokov.

Škoda vyrába novú verziu modelu Kodiaq. Podpísali sa poď ňu študenti
Zdroj: Škoda Auto

Škoda tradične pripravuje v spolupráci so študentmi jej školy štúdie zaujímavých verzií jej doterajších automobilov. V minulosti sa svetu predstavil napríklad kabriolet Sunroq na základoch Škody Karoq, kupé Atero odvodené od Škody Rapid a dnes pokračujú práce na ďalšej novinke. V poradí šiesty model dostal krkolomné označenie Mountiaq a predstavuje štúdiu pick-up verzie Škody Kodiaq.

O prípravách, prvých skiciach a prvotných informáciách sme písali ešte v marci tohto roka, proces však pokročil a štúdia pomaly prezrádza svoje reálne krivky. Osem mesiacov vkladalo do projektu úsilie a kreativitu hneď 35 žiakov (medzi nimi dokonca šesť dievčat) Stredného odborného učilišťa strojárskeho Škoda Auto v Mladej Boleslavi.

Doterajšie práce si vyžiadali celkom dvetisíc hodín a nechýbala ani podpora odborníkov z oblasti techniky, výroby a dizajnu spoločnosti.

"Meno MOUNTIAQ dokonale vyjadruje dobrodružný charakter a jedinečné offroadové vlastnosti tohto silného pickupu. Som neuveriteľne hrdý na to, že som sa mohol na tomto jedinečnom projekte podieľať," hovorí Petr Zemanec, jeden zo žiakov z tohtoročného študentského tímu.

Základom je, ako sme spomínali, Škoda Kodiaq so zdvihnutou svetlú výškou oproti modelu Kodiaq Scout ešte o ďalších zhruba desať centimetrov. Pre dosahovanie dobrých vlastností aj mimo spevnené cesty boli osadené 17-palcové disky Rocket II so špeciálnymi terénnymi pneumatikami. Pod kapotou novinky Mountiaq sa nachádza benzínový dvojlitrový motor TSI s maximálnym výkonom 140 kW (190 koní).

Štúdia má po odhalení upútať svoju karosériou v štýle pick-up, vysoko vyvedeným nasávaním, LED svetelnou rampou osadenou na streche a tiež špičkovým navijakom či predným ochranným rámom.

Ani lakovanie nebude obyčajné, má sa totiž použiť oranžový odtieň Sunset, ktorý si žiaci navrhli sami. Zaujímavosťou je i osvetlená ložná plocha a pod ňou skryté úložné priestory, také tradičné "Simply Clever" riešenie. Osvetlená je napríklad aj predná maska.

​Zosilnená bola za účelom bezpečnosti a lepších vlastností automobilu v teréne aj samotná karoséria. Dvere vodiča a spolujazdca boli skrátené a rozšírené, pričom žiaci vyvinuli pre navijak dokonca špeciálny držiak pre uchytenie v prednej časti, ktorý znesie enormné zaťaženie. Integrácia plne funkčného zadného výklopného veka vozidla na konci ložnej plochy predstavovala jednu z najväčších výziev projektu.

Študenti brali ohľad aj na aktuálny dizajnový jazyk značky a preto v zadnej časti vozidla osadili jednotlivé písmená ŠKODA - podobne ako pri modeloch Scala a Kamiq, ktoré sú vybavené týmto prvkom ako prvé sériové modely v Európe. Oranžové sfarbenie sa prenáša z karosérie aj do interiéru, kde nájdeme čierno-oranžové prevedenie s koženou výbavou.

Vo výsledku by si z projektu mohla zobrať inšpiráciu i samotná automobilka a priniesť podobný model na trh. Sériové uvedenie modelu tohto segmentu je však veľmi nepravdepodobné.