Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
25.04.2019, 14:15

Predaj áut sa zmení. Do Škodovky si prídete pozrieť hokej či vypiť kávu

Už to nie sú len klasické showroomy, ale kaviarne a butiky v centrách miest, kde často ani nie sú vystavené autá. Koncepciu mení aj dílerstvo Škody v Česku.

V dnešnom svete áut sa už dnes netočí všetko len okolo samotných automobilov. Samotným predajom nových vozidiel už díleri dávno nezarábajú, oveľa dôležitejšie sú totiž popredajné služby, teda servis a tiež predaj doplnkov, píše iDNES.cz. S tým sa menia i samotné predajne, už to nie sú obrie paláce na okrajoch miest, kam sa návštevník zdráha vstúpiť bez očistenia topánok.

Automobilky vedia, že sa správanie zákazníkov zmenilo. "Rad zákazníkov už čoby prvotné zdroje informácií nevyhľadáva kamenné showroomy a vďaka inovatívnym službám si môžu dokonca prezrieť celý obchod z pohodlia vlastného domova či kancelárie," uvádza Tomáš Kotera, český hovorca Škody Auto.

​Automobilky sa však snažia vymyslieť, ako zákazníkov do nákladne vybudovaných showroomov prilákať a udržať ich tam. A už vôbec nikomu nepríde divné, že tam napríklad autá vôbec nie sú, alebo už nehrajú hlavnú úlohu. Tak vyzerá napríklad parížsky butik luxusnej značky DS patriacej k Citroënu.

Bentley pred rokmi v päťhviezdičkovom luxusnom hoteli v Amsterdame testoval showroom bez áut, zákazníkom tam miliónové limuzíny a športové kupé a kabriolety prezentovali pomocou videí, brožúr, interaktívnych nástrojov a laserovej videoprojekcie.

Novým hitom sú teraz kaviarne. Dáte si stretnutie v reprezentatívnom prostredí a pri káve potom objednáte auto. Nie je to predstava zasnených marketérov o predaji áut v bohatej Arábii, Londýne alebo Miláne. Podobnú automobilovú kaviareň otvorili pred nedávnom v českej Prahe.

Na kávu pre auto

Renocar, díler prémiovej značky BMW, taký "urban store" otvoril v bývalom Paláci kultúry, dnes Kongresovom centre. Priestor v najvyššom podlaží s výhľadom na polovicu Prahy má byť "elegantným predajným prostredím a miestom pre nevšedné akcie".

​Ústredným prvkom je kaviareň, ďalej obchod s firemnými doplnkami a ponuka vybraných českých značkových výrobkov. Showroom na dohľad Vyšehradu zaberá nielen stovky metrov vo vnútri budovy, od leta pribudne aj vonkajší priestor s výhľadom až na Hradčany.

Do dnešných autosalónov sa pre výber a kúpu nového vozidla paradoxne často bez auta nie je možné takmer dostať, stoja často na výpadovkach z mesta. Nové poňatie, ktoré dnes automobilky razia, to má zmeniť. Obchody s autami majú byť k dispozícii priamo v mestách.

"Nachádza sa v širšom centre mesta a pri hlavnej dopravnej tepne. Hneď vedľa je tiež register vodičov. Ľudia tam čakajú dlhý čas na vybavenie svojich požiadaviek. Sú to vodiči, ktorí si čakanie môžu skrátiť práve v RENOCAR, dať si zatiaľ napríklad kávu. Mal by to byť taký meeting point," opisuje novú predajňu BMW jeden z jej architektov Jan Říčný.

Zdroj: Renocar

"Cieľom architektonického návrhu bolo nielen pohodlie, ale aj prívetivé prostredie, kam by sa bežní okoloidúci nebáli vstúpiť. Či už pôjdu okolo do stanice metra Vyšehrad, budú sa v Kongresovom centre zúčastňovať kongresov alebo sa vydajú vypočuť si koncert," dopĺňa.

Ku Škodovke na hokej?

Mestské obchody s autami nie sú len nápadom prémiovej značky z Mníchova. Menšie showroomy v centrách miest prípadne v obchodných domoch teraz  testuje tiež česká Škoda. Tá oslavuje úspechy práve s "auto kaviarňami" napríklad v Rusku.

A inovovať chce aj existujúce dílerstvo. V Česku totiž práve dnes otvára nový "digitálny showroom". Plzeňský predajca Auto Šmucler tento nový koncept predstavuje ako vôbec prvý v Európe pri príležitosti zahájenia predaja nového modelu Scala. Hlavným zámerom je opäť ľudí do showroomu nalákať a udržať, urobiť z predajní prívetivejšie prostredie.

Dôraz je kladený na zaujímavú prezentáciu vozidiel s pomocou vizualizácií, obrazoviek, tabletov; Škoda vymyslela "ostrovčeky prezentujúce auto príbehom", ktoré budú vždy štylizované s ohľadom na zameranie a charakter daného modelu.

"Mladoboleslavská automobilka sa aj týmto krokom pripravuje na éru, v ktorej digitalizácia predajného a servisného kanálu hrá čím ďalej tým väčšiu úlohu. Nový koncept showroomu kladie dôraz na zážitkové programy, ktoré zákazníkom umožnia spojiť nákup automobilu s edukáciou, interakciou, zábavou a relaxáciou," zhŕňa Tomáš Kotera.

"V digitálnom showroome sa tak prepája obchodný priestor v tradičnom zmysle slova s osobným prístupom a menej formálnou atmosférou," dopĺňa. Showroomy tak majú byť miestom pre rôzne programy pre zákazníkov.

Zdroj: Škoda Auto

"Ku Škodovke" by tak podľa predstáv tvorcov mohli ľudia napríklad chodiť sledovať majstrovstvá sveta v hokeji. Pri trávení voľného času si potom napríklad kúpia auto. Novinkou, na ktorú kladú dôraz, je relaxačná zóna, ktorá má lákať nových zákazníkov a tým súčasným dať dôvod k návratu. "Tu môžu návštevníci komunikovať vďaka bezplatnému Wi-Fi pripojeniu, sledovať televíziu alebo len relaxovať pri káve s priateľmi."

"Dnešný digitálny zákazník očakáva nielen kvalitný produkt, ale aj súvisiace služby a zážitok, ktorý mu bude ušitý na mieru, bude personalizovaný," vysvetľuje Miroslav Holan, vedúci rozvoja autorizovanej obchodnej siete značky v Českej republike. "Nejde však o významnú zmenu len pre zákazníkov, predovšetkým naši autorizovaní partneri sa musia adaptovať na nové trendy dnešnej digitálnej doby," dodáva.