Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
07.02.2019, 12:16

BMW testuje v extrémnych podmienkach elektrické SUV. Pôjde o technologickú vlajkovú loď

  • Nová technologická vlajková loď spoločnosti BMW absolvuje v skutočne ťažkých podmienkach prvé celkové testy pohonu, podvozka a odpruženia.
  • Výroba sériovej verzie vozidla iNEXT sa v meste Dingolfing (závod BMW) začne už od roku 2021.
BMW testuje v extrémnych podmienkach elektrické SUV. Pôjde o technologickú vlajkovú loď
Zdroj: BMW

V zimnom testovacom centre spoločnosti BMW Group vo švédskom meste Arjeplog sa v skutočne extrémnych klimatických a cestných podmienkach práve konajú celkové testy kompletného vozidla BMW iNEXT, ktoré slúžia na finálnu úpravu, skúšanie a zladenie všetkých komponentov pohonu, podvozka a odpruženia.

Vďaka čisto elektrickému pohonu bude novinka trvalo udržateľným spôsobom spĺňať všetky požiadavky na individuálnu mobilitu. Zároveň však prináša najnovšie výdobytky z oblasti automatizovanej jazdy a taktiež inteligentnej konektivity, pričom pasažierom ponúka úplne nový spôsob, akým si užiť cestu. iNEXT tak bude symbolom vstupu do novej éry radosti z jazdy.

​Nová technologická vlajková loď značky predstaví v automobilovom svete kľúčové prvky z oblastí ako automatizovaná jazda, konektivita a služby presne podľa toho, ako ich definovala stratégia spoločnosti s názvom NUMBER ONE > NEXT. Inovatívne technológie sa zameriavajú najmä na potreby a požiadavky bežných užívateľov.

Novinka iNEXT s moderným tvarom vozidla z kategórie Sports Activity Vehicle (SAV), stelesňuje priekopnícku interpretáciu radosti z jazdy, ktorou sa mníchovská značka preslávila. S čisto elektrickým pohonom, inteligentným pohonom všetkých kolies a so špeciálne nastaveným odpružením - tieto komponenty práve absolvujú prvé spoločné zimné testovanie v náročných a zároveň reálnych podmienkach na polárnom kruhu.

Testovacie jazdy so zamaskovanými vozidlami BMW iNEXT sa konajú na zasnežených cestách a zamrznutých jazerách, pričom podmienky sa vyznačujú nízkymi teplotami a minimálnou priľnavosťou. Mrazivý chlad predstavuje výzvu najmä pre elektromotor, vysokonapäťovú batériu a tiež chladenie modelu.

Testovací inžinieri sa zameriavajú na systém ovládania tokov energie eDrive. Analyzujú tiež, ako mrazivé teploty vplývajú na dobíjanie batérií, ako prúdi elektrina do elektromotora, ako sa dostáva energia do elektrickej siete a ako reagujú napríklad vykurovanie a klimatizácia. Nastavenie výkonu a odpruženia absolvuje testy, ktoré sú výrazne náročnejšie než každodenné užívanie na bežných cestách.

​Na uzavretých cestách pokrytých ľadom sa elektronické systémy dostávajú k slovu pri oveľa nižších rýchlostiach. Inžinieri tak napríklad môžu analyzovať spoluprácu pohonu všetkých kolies vyvinutého špeciálne pre elektrický pohon a stabilizačného systému DSC. Účinok úprav potom opakovane skúmajú v rovnakých podmienkach.

V týchto podmienkach sa ladia aj riadenie a brzdový systém. Rovnako tak aj funkcie ako brzdný účinok bŕzd a rekuperácia energie pri plachtení musia byť precízne prispôsobené na každú jazdnú situáciu.

Trate v okolí mesta Arjeplog poskytujú ideálne testovacie podmienky aj pre tento druh skúšok. BMW iNEXT podstupuje široké spektrum dynamických skúšok počas zimného testovania aj na štrku, na suchom asfalte či na extrémne klzkých vyleštených ľadových plochách. So sériovou výrobou novinka sa počíta v závode BMW v meste Dingolfing od roku 2021.