StoryEditor

Seat opäť prekvapuje. Vytvoril ďalšiu značku, tentokrát pre elektromobily

22.12.2018, 09:00
SOL je nová značka elektroáut, v Číne ju založil Seat so svojím partnerom.

Seat sa po rokoch tápania nadýchol k veľkej jazde, predaje rastú a značka sa púšťa do nových dobrodružstiev. Okrem rozumne vyrovnaného základu - áut s dobrým pomerom ceny a úžitku okoreneným pekným dizajnom, chce byť na špici komunikačných technológií.

Ako prvá značka v Európe napríklad do svojich áut posadila Alexu, virtuálnu asistentku Amazonu. V španielskych mestách potom prevádzkuje pilotné projekty komplexné mobility, v ktorej sú autá len raz súčasťou individuálnej dopravy.

​Na otázky na elektromobilitu, ktorá je najvýraznejším novým trendom automobilizmu dneška, odpovedali zástupcovia Seatu opatrne, hlavne s odkazom na to, že prechod na batériový pohon vyžaduje obrovské investície.

Teraz je všetko inak. Seat ohlásil ďalší pokus o expanziu na čínsky trh a založil kvôli tomu novú značku elektroáut menom SOL. To už je tento rok druhá podznačka španielskeho výrobcu patriaceho do koncernu VW.

Aktuálne totiž vstupuje do predaja prvý model novo vyčlenenej športovej divízie Cupra. Jej premiérovým vozidlom je v Česku vyrábané SUV Ateca v športovej verzii s benzínovým 300 koňovým motorom. A aby toho nebolo málo, práve značka Cupra má elektrické Seaty ukazovať aj v Európe.

Značka SOL je určená pre čínsky trh. Jej vznik je tiež tak nejako čínsky bizarný. Seat sa pri tohtoročnom návrate do Číny chcel blysnúť novým showroomom pod vlastným menom, niekoľko ich teda začalo vznikať.

Lenže potom sa zistilo, že na čínsky trh takto bez prípravy značka zo zahraničia vtrhnúť nemôže, hoci má za sebou domáceho joint-venture partnera. A tak sa vymyslelo nové meno, ktoré znamená v španielčine "slnko".

​SOL E20X sa predstavil tento rok v júni, v crossovere s elektrickým pohonom znalci odhalia vozidlo predávané v Číne už nejakú dobu ako JAC iEV7S. V podaní Seatu, teda SOLu avšak dostal ľahko premodelovaný vzhľad, ktorý odkazuje na európske malé SUV Seat Arona, mechanika je však čisto domáca. Upravený je tiež interiér.

SOL E20X má elektromotor s výkonom 114 koní a 270 krútiacimi Nm, ktoré živí 39 kWh akumulátor, ktorý má zaručiť dojazd 280 kilometrov. Pri udržiavaní konštantnej60 kilometrovej rýchlosti vraj auto prejde dokonca 350 kilometrov. Šesťdesiatka je vraj medzi čínskymi autovýrobcami neoficiálny štandard, s ktorým pracujú pri udávaní reálneho dojazdu.

Z nuly na stovku sa čínsky elektromobil s hispánskym menom rozbehne na 4,5 sekundy a maximálna rýchlosť je 130 kilometrov za hodinu.

Tým však spolupráca nekončí, Seat a JAC oznámili novo založenie spoločného vývojového centra, ktoré vznikne v mestskej prefektúre Čche-fej v čínskej provincii An-Čchu-e a zameria sa na kľúčové oblasti elektrifikácie, konektivity a autonómne jazdy.
Spoločnosť JAC Volkswagen Automotive Co., Ltd., ktorá projekt zastrešuje, bude vyvíjať vozidlá s "alternatívnymi pohonmi na novej energie" a Seat v nej má hrať za nemecký koncern kľúčovú úlohu.

​Slávnostné položenie základného kameňa sa uskutočnilo len chvíľu po podpísaní strategickej zmluvy medzi spoločnosťami Volkswagen Group China, JAC a SEAT za prítomnosti čínskeho prezidenta Si Ťin-pchinga a predsedu španielskej vlády Pedra Sáncheza.

"Elektrifikácia a zavádzanie inteligentných technológií do výbavy automobilov sú kľúčovými smermi prebiehajúcej transformácie automobilového priemyslu," vysvetlil prezident spoločnosti JAC Volkswagen Li Ming.

V rámci rozsiahleho projektu má byť v priebehu nasledujúcich dvoch rokov uvedených na trh 30 novým modelov s alternatívnymi pohonmi na nové energie, z ktorých polovica bude vyrábaná v Číne. Volkswagen Group China chce dodať v roku 2020 zákazníkom približne 400-tisíc vozidiel elektromobilov a v roku 2025 chce predať už 1,5 milióna takýchto vozidiel.

01 - Modified: 2024-04-18 12:25:51 - Feat.: - Title: KVÍZ: Špecifický volant, tlačidlá či displej? Spoznajte pohľadom do interiéru značky áut 02 - Modified: 2024-04-18 07:37:16 - Feat.: - Title: Čína a Indonézia by podporili plné členstvo Palestíny v OSN 03 - Modified: 2024-04-18 09:15:00 - Feat.: - Title: Dovezené autá sú stále v kurze. Štúdia ukazuje, ktoré krajiny dominujú a aké sú hrozby 04 - Modified: 2024-04-18 04:56:52 - Feat.: - Title: Šéf NASA varuje pred čínskou vojenskou prítomnosťou vo vesmíre 05 - Modified: 2024-04-17 17:49:44 - Feat.: - Title: Prichádza obchodná vojna? Protekcionizmus Číny a Európskej únie do nej môže prerásť
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. apríl 2024 03:47