Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.01.2022, 13:05

Emisné normy v akcii. Peugeot, Citroën i Opel ukončujú predaj ľahkých spaľovacích dodávok

Z ponúk by sa mali obľúbené spaľovacie minivany v osobných verziách čoskoro vytratiť a alternatívou zostanú pre zákazníkov len ich plne elektrickí súrodenci.

Emisné normy v akcii. Peugeot, Citroën i Opel ukončujú predaj ľahkých spaľovacích dodávok
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Pôjde o dočasné riešenie alebo trvalú zmenu, ktorá fanúšikov priestranných ľahkých dodávok so spaľovacím motorom nepoteší? Kompenzujú tak výrobcovia nedostatok čipov a dlhé čakacie lehoty na dodanie nových kusov áut, či ide len o nekompromisnú emisnú hru a tlačenie na čo najnižšie hodnoty zo strany EÚ? Nech je to akokoľvek, pre značky skupiny Stellantis to nemusí byť správny krok.

Prekvapivé rozhodnutie koncernu, ktorý združuje značky ako Peugeot, Citroën, Opel či Fiat, prišlo doslova ako blesk z jasného neba. Áno, už dlhší čas sa automobilky vyjadrujú na tému prechodu na čisto elektrickú mobilitu a oznamujú dátumy či škrtania motorov i modelov, no že to bude zmena takto rýchla a nečakaná, v to asi neveril nikto. 

Modelový rad Zafira, SpaceTourer a Traveller mimochodom tvorí veľkú rodinu aj s japonským prevedením Toyoty Proace Verso. Ide o totožné modely, kde sa mení primárne predná časť, logá či volant

​Podľa najnovších správ teda od januára v Európe spaľovacie verzie osobných dodávok a vanov, značiek koncernu Stellantis, úplne končia a pre záujemcov budú novo k dispozícii už len ich stopercentné elektrické prevedenia.

V praxi pôjde o modely Citroën Berlingo, Opel Combo Life a Peugeot Rifter, Citroën Jumpy, Citroën SpaceTourer, Opel Vivaro/Zafira a taktiež Peugeot Expert/Traveller. 

"V roku 2021 bolo každé šieste vozidlo predané spoločnosťou Peugeot v Európe elektrifikované a v novembri to bolo jedno elektrifikované vozidlo Peugeot z každých piatich predaných vozidiel. To ukazuje, že v Peugeot máme pre našich zákazníkov správnu ponuku a že dopyt po elektrifikovaných vozidlách neustále rýchlo rastie,“ povedala Linda Jackson , generálna riaditeľka značky Peugeot.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 61% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.