Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.11.2018, 13:01

​Škoda už viac nebude Simply Clever. Česká značka oznámila príchod nového dizajnového smeru

  • Zaužívané "motto" Simply Clever sa vrámci značky Škoda zmení.
  • Spolu s ním má prísť evolučná zmena dizajnového smeru automobilky.
​Škoda už viac nebude Simply Clever. Česká značka oznámila príchod nového dizajnového smeru
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Česká automobilka Škoda je na Slovensku či na domácom trhu veľmi obľúbená. Pravidelne sa jej modely umiestňujú v tabuľkách najpredávanejších áut rok na týchto trhoch, no okrem toho je známa svojimi Simply Clever riešeniami.

Tie nezahŕňajú len "legendárnu" škrabku na ľad ukrytú vo veku palivovej nádrže či dáždnik vo dverách modelov ako napríklad Kodiaq. Ide aj o celkové vnímanie modelov a teda jednoduchý dizajn, ktorý neomrzí ani o niekoľko rokov.

​Značka však oznámila pomerne výraznú obmenu a zo Simply Clever sa už čoskoro stane Simply Surprising. Odštartovať novú etapu by mal príchod nového modelu - nástupcu Škody Rapid s označením Scala, vychádzajúc z dizajnu konceptu Vision RS (úvodná snímka).

Pôjde teda o prvý model s prepracovaným dizajnom exteriéru, no taktiež interiéru, kde vďaka zverejneným skicám môžeme vidieť inú koncepciu a napríklad centrálne osadený "plávajúci" displej infotainmentu. Okrem toho tu budeme môcť nájsť nové materiály sedadiel či prepracované linky palubnej dosky.

Nové motto Simply Surprising spája anglické slová v preklade "Jednoducho prekvapujúci" a prichádzajúce novinky by mali zaujať podstatne emocionálnejším dizajnom.

"Nový dizajnový jazyk je plynulejší, dynamickejší a predovšetkým emocionálnejší. Chceme osloviť viac ľudí. Našim cieľom je, aby sa zákazníci modelov Škoda rozhodli nielen kvôli tomu, že sú praktické, ponúkajú veľa priestoru a majú výnimočný pomer cena/výkon. Mali by však tiež milovať ich dizajn a vytvoriť si tak ku svojmu vozidlu špeciálny emocionálny vzťah," konštatuje nové zameranie značky šéfdizajnér automobilky Škoda Oliver Stefani.

​Ten prednedávnom nahradil dlhoročného šéfdizajnéra Škody zo Slovenska, Jozefa Kabaňa, ktorý v súčasnosti pôsobí na rovnakom poste v automobilke BMW. Stefani však tvrdí, že dizajn noviniek by nemal byť revolučný, ale skôr evolučný.

Výrazným prvkom bude najmä nový koncept prednej masky chladiča so šesťhranným rámovaním. Pribudnúť by mali tiež výraznejšie bočné línie a v zadnej časti nahradí logo značky nápis ŠKODA. V blízkej budúcnosti by mala byť obmenená aj ponuka motorov.

Novinka v podobe Škody Scala, ktorá bude "vodcom" nového dizajnového jazyka značky však bude stále tradične praktickým vozidlom, ako je u značky zaužívané. Premiéra modelu je plánovaná na 6. decembra 2018 na podujatí v Tel Avive.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.