Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
23.11.2018, 11:05

Športové SUV úplne novej značky prichádza aj k nám. Poznáme jeho slovenskú cenu

Prvý počin športovo-ladeného SUV samostatnej značky Cupra získalo oficiálnu slovenskú cenovku.

Športové SUV úplne novej značky prichádza aj k nám. Poznáme jeho slovenskú cenu
Zdroj: Cupra

Začiatkom roka sa známa športová divízia Seatu osamostatnila a vytvorila samostatnú značku Cupra. Tá bude v budúcnosti vytvárať ostré modely, pričom prvým z nich je "prerábka" športovo-úžitkového vozidla Ateca.

Okrem decentne pozmeneného vonkajšieho dizajnu, kde sa elegancia snúbi s agresívnymi doplnkami v podobe väčších nasávacích otvorov, podnárazníkov či štvorice výfukov dizajnu, pribudlo pod kapotu poriadne stádo koní.

​Celkom ich je 300 (221 kW) a o ich skrotenie sme sa pokúsili už aj na prvých jazdách v okolí španielskej Barcelony. Hoci ide o "domácu" značku, prvý model samostatnej značky Cupra Ateca sa vyrába v susednej Českej republike. Po prvých jazdách môžeme v krátkosti zhrnúť, že novinka toho ponúka veľa.

Počas ostrých jázd ponúkne špičkové jazdné vlastnosti a skvelý zvukový prejav dvojlitrového turbo-štvorvalca TSI, no v ostatné bežné dni vás nebude viac-menej ničím rušiť.

Adaptívny podvozok nie je v komfortnom režime príliš tuhý, hoci stále si zachováva charakter známy v spojení so Seatom či samotnými modelmi Cupra.

Všetky postrehy z prvého "dotyku" s ostrým náradím v podobe Cupry Ateca si môžete prečítať v našom nedávnom článku TU. Teraz sa však prvý samostatný počin dostáva aj na Slovensko, pričom je už aj známa jeho cena. Tú sme nedávno aj podľa vyjadrení slovenského zastúpenia automobilky odhadovali na sumu zhruba 40-tisíc eur.

Keď sa však dnes pozrieme do oficiálneho zverejneného cenníka, vidíme 42 990 eur. Ide o mierne vyššiu sumu no vzhľadom na takmer žiadnu priamu konkurenciu vozidla na trhu ide stále o veľmi dobrú ponuku.

​K dispozícii je teda len jedna verzia poháňaná dvojlitrovým TSI motorom so spomínaným výkonom 221 kW (300koní) spojená so sedemstupňovým automatom DSG.

Záujemcovia si vedia vybrať ešte niekoľko vylepšení z príplatkového zoznamu - napríklad špičkové štvorpiestikové brzdy Brembo, škrupinové športové sedadlá či špecifické lakovanie a mnoho ďašieho.

Konfigurácia vozidla do detailov teda zjavne nie je problém. Už teraz sa však tešíme na kompletný týždňový redakčný test španielsko-českej novinky, ktorý by mal prísť začiatkom budúceho roka.