Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
14.11.2018, 15:30

Najkrajšia Kia súčasnosti smeruje do výroby. V Žiline ju spustia už zajtra

Už zajtra spustí žilinský závod Kia výrobu očakávaného modelu Proceed - športovo rezaného kombi modelu. V stredu to potvrdila automobilka.

Najkrajšia Kia súčasnosti smeruje do výroby. V Žiline ju spustia už zajtra
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Začiatok roka pre značku Kia odštartovalo predstavenie novej generácie obľúbeného žilinského modelu Ceed. Áno, čítate správne, z označenia teraz vypadol apostrof a ľudia už budú teda konečne názov hatchbacku zo Slovenska písať správne. Krátko na to odhalila automobilka tiež praktickú verziu kombi s dodatkom Sportswagon.

Netrvalo dlho a na verejnosť sa začali dostávať tiež informácie o pripravovanej novinke - štýlovom kombíku Proceed. Ten sa nakoniec predstavil počas leta, pričom do istej miery vychádza z rovnomenného minuloročného konceptu.

​Automobilka teraz informovala, že už zajtra sa v slovenskom závode Kia v Žiline oficiálne odštartuje výroba tejto očakávanej novinky.

Okrem dominanty v podobe klesajúcej strechy smerom k zadnej časti bola prepracovaná predná i zadná časť, dostali totiž dynamický vzhľad a koncové LED svetlá sa spojili v jeden horizontálny celok.

Podvozok bol znížený o päť milimetrov a naladený tuhšie. Ako však tvrdí automobilka, aj napriek tomu má poskytnúť dostatočný komfort na cestách a tiež vynikajúce jazdné vlastnosti.

Nechýba praktický priestranný batožinový priestor s objemom 594 litrov a sklopné sedadlá v pomere 40:20:40. Piate dvere pritom disponujú elektrickým ovládaním a nechýbajú ani užitočné háčiky na "ukotvenie" napríklad nákupných tašiek.

Športový charakter sa prejavil aj v interiéri, známom z modelu Ceed. Pribudol ostro rezaný multifunkčný volant, športové sedadlá či hliníkové pádla pod volantom v prípade, že ide o verziu so sedemstupňovým automatom.

​Nechýbajú moderné technológie a asistenčné či bezpečnostné systémy. Výbavu dopĺňa vyhrievanie/ventilovanie predných sedadiel, adaptívny tempomat s funkciou stop/go a tiež vyhrievanie čelného okna.

Pod kapotou môžeme nájsť jeden z pomerne širokého portfólia motorizácií. Základ tvorí benzínový litrový trojvalec T-GDI s výkonom 88 kW.

Alternatívou je následne 1,4-litrový štvorvalec s výkonom 103 kW a vrcholná ponuka je v podobe "jedna-šestky" s výkonom 150 kW. Naftové zastúpenie pokrýva jedine 1,6-litrový štvorvalec CRDi s výkonom 100 kW.

K zákazníkom by mali prvé kusy doraziť začiatkom budúceho roka, respektíve v prvom štvrťroku. Dostupná budú aj dve verzie - GT (vrcholné prevedenie) či GT-line (dizajnové doplnky karosérie).

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.