Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
18.10.2018, 11:30

Malé terénne Suzuki šokovalo. Záujem prevyšuje výrobnú kapacitu

  • Na parížskom autosalóne sa okrem ostatných noviniek predstavila aj nová generácia kompaktného odolného SUV modelu značky Suzuki.
  • Jimny je "terénna krabica" na kolesách, no zažíva obrovskú popularitu. Väčšiu, než automobilka plánovala.
Malé terénne Suzuki šokovalo. Záujem prevyšuje výrobnú kapacitu
Zdroj: Suzuki

Ako tvrdí pre portál Autocar Dale Wyatt, šéf britského zastúpenia značky, dopyt po modeli Jimny je v Japonsku "ohromujúci" a to následne obmedzuje dodávky na trh s pravostranným riadením, akým je napríklad Anglicko.

Suzuki však plánuje dodať zákazníkom do konca tohto roka 1100 kusov modelu Jimny, pričom každý ďalší rok by to malo byť až približne dvetisíc kusov.

Zatiaľ podľa informácii britského portálu Autocar prejavilo "záujem" a prešlo registráciou na stránke značky pre model Jimny 4 500 ľudí. Ide pritom až o 150 percent viac než bol najlepší ročný objem predchádzajúcej generácie.

​Zákazníci v krajinách s ľavostranným riadením by sa však nemali príliš obávať. Model Jimny môže byť nedostupný skôr pre krajiny s pravostranným riadením, keďže vyrobené kusy môže "zhltnúť" domáci trh.

Problémom potom môže byť fakt, že aj z USA prichádza pomerne veľký záujem a ak by sa značka rozhodla autá dodávať aj sem, môže sa problém ešte prehĺbiť aj pre ostatné krajiny s ľavostranným riadením.

Nová generácia "japonského Géčka" prišla po 20 rokoch a stále si zachováva svoje terénne vlastnosti. Svetlá výška dosahuje 210 milimetrov a zlepšili sa aj nájazdové uhly.

Jednoduchý a svieži dizajn je doplnený o široké lemy blatníkov či prahov, prípadne plastové nárazníky. Kruhové svetlá následne odhazujú na minulosť, kedy sa model ešte volal Samuraj.

Ako je to pri "offroadoch" zvykom, v zadnej časti nájdeme aj rezervné koleso upevnené na krídlových dverách batožinového priestoru. V kabíne ponúkne nová generácia tiež viac miesta a kvalitnejšie vyhotovenie. Objem kufra pritom narástol z 324 na 377 litrov - pri sklopených zadných sedadlách. V opačnom prípade hovoríme o skromných 85 litroch.

Nejde však o žiadny "menej hodnotný" kus auta. Jimny totiž disponuje tiež sedempalcovou dotykovou obrazovkou známou z modelu Vitara, ktorá zabezpečí modernú konektivitu. Nechýbajú ani autonómne brzdy, upozornenie na opustenie jazdného pruhu, výstraha pred nárazom, automatické prepínanie diaľkových svetiel a tiež čítanie dopravných značiek.

Zdroj: Suzuki

​Pod kapotou sa pritom prekvapivo nachádza 1,5 litrový štvorvalec s výkonom 77 kW a krútiacim momentom 130 Nm. S generačnou obmenou sa teda nielen zvýšil objem agregátu, ale pribudol tiež výkon a krútiaci moment. Stále pritom platí, že Jimny svojou hmotnosťou nepresiahne 1,1 tony. Na domácom trhu sa však ponúka s 0,66-litrovým trojvalcom dopovaným turbodúchadlom.

Motor je spárovaný s päťstupňovým manuálom, prípadne štvorstupňovou automatickou prevodovkou. Samozrejmosťou v ponuke je aj pohon všetkých kolies Allgrip s pripájateľnou prednou nápravou.

Poteší následne redukcia s trojicou režimov - 2WD, 4WD a 4WD Low. Uzávierky diferenciálov nahradil výrobca elektronickým pribrzďovaním prešmykujúcich kolies.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.