StoryEditor

Dôsledok nového testovania. Predaj nových áut v EÚ prudko klesol

18.10.2018, 15:45
Autor:
TASRTASR
Nová metodika merania spotreby WLTP (Worldwide harmonized Light vehicles Test Procedure) nahradila od septembra starý spôsob NEDC (The New European Driving Cycle).

Predaj nových áut v Európskej únii v septembri prudko klesol, keďže výrobcovia sa v priebehu leta snažili rôznymi zľavami zvýšiť svoj odbyt pred zavedením novej normy testovania WLTP.

Podľa údajov Európskeho združenia výrobcov automobilov (ACEA) sa predaj osobných áut v Európskej únii v septembri znížil o 23,5 percenta na 1,09 milióna vozidiel.

Na čo si dať pozor pri kúpe jazdeného dieselu? Poradíme vám v galérii nižšie:

​To ostro kontrastuje s augustovým nárast predaja o 31,2 percenta. Septembrový pokles bol vôbec prvý za šesť mesiacov. Európski výrobcovia automobilov ponúkli v lete veľké zľavy, aby sa zbavili vozidiel, ktoré nespĺňajú nové emisné pravidlá.

Po zavedení normy WTPL od 1. septembra tak väčšina trhov v Európskej únii, vrátane piatich najväčších, zaznamenala dvojciferný pokles predaja nových automobilov.

Konkrétne, odbyt nových áut v Nemecku sa v septembri znížil až o 31 percent, v Taliansku o 25 percent, v Británii o 21 percent, v Španielsku o 17 percent a vo Francúzsku o 13 percent.

Najväčší výrobca áut v Európe, nemecký koncern Volkswagen, hlási za september pokles predaja dokonca až o 48 percent. Koncern Daimler, zastrešujúci aj značku Mercedes-Benz, hovorí o 12 percentách a značka BMW o 8,6 percentách.

​Problematický bol však len september. Za prvých deväť mesiacov 2018 totiž predaj nových áut v Európskej únii vzrástol o 2,5 percenta na 11,95 milióna vozidiel, uviedlo ACEA.

Z toho odbyt v Španielsku sa v období január až september zvýšil celkom o 11,7 percent, vo Francúzsku o 6,5 percent, v Nemecku o 2,4 percenta, zatiaľ čo v Taliansku klesol o 2,8 percent a v Británii o 7,5 percenta.

menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 02:23