Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
04.10.2018, 10:45

Škode dochádza kapacita. Potrebuje nájsť závod, kde vyrobí ďalších 400-tisíc áut

  • Škoda Auto bude na začiatku budúceho desaťročia potrebovať len v Európe ďalšiu výrobnú kapacitu pre zhruba 400-tisíc.
  • Bude to riešiť hľadaním možností v rámci svojich závodov i ďalších tovární materského koncernu VW. Možnosťou je aj úplne nový závod.
Škode dochádza kapacita. Potrebuje nájsť závod, kde vyrobí ďalších 400-tisíc áut
Zdroj: Škoda Auto

Núdzovým variantom v prípade, že kapacity pre asi 400-tisíc vozidiel Škoda v jej alebo Volkswagen závodoch stačiť nebudú, je výstavba úplne nového závodu. Rozhodnutie by však malo padnúť do začiatku budúceho roka. Na autosalóne v Paríži to novinárom povedal predseda predstavenstva Bernhard Maier, pričom o konkrétnej lokalite zatiaľ nechcel špekulovať.

"Škoda Auto je v súčasnosti na samej hranici svojej kapacity. Vyťaženosť našich závodov je 119 percent, čo je najviac v brandži. O naše vozidlá je záujem, v budúcom roku by sme mohli predať o 200-tisíc áut viac, než stihneme vyrobiť," uviedol Maier.

Pozrite si tiež novú športovú verziu Škoda Kodiaq RS predstavenú na parížskom autosalóne, ktorej cena je vôbec najvyššia z ponúkaných modelov značky - štartovať bude na hodnote zhruba 47-tisíc eur.

​V rámci opatrení na zvýšenie výrobnej kapacity Škoda napríklad prepraví 65-tisíc karosérií pre nové Fabie na lakovanie do nemeckého závodu VW v Osnabrücku a v rovnakej lokalite sa bude montovať aj 45-tisíc áut Karoq. V poslednej dobe sa tiež podľa Maiera viedla diskusia o presune výroby modelu Superb do nemeckého Emdene. Ak by však toto rozhodnutie padlo, týkalo by sa až nástupca súčasného modelu.

Podľa neoficiálnych informácií by sa čiastočne mohla uvoľniť kapacita závodu v Mladej Boleslavi napríklad vďaka ukončeniu výroby modelu Toledo pre Seat. Naopak Seat Ateca sa bude zrejme v Kvasinách vyrábať aj naďalej.

Čiastkovým riešením by mohlo byť následne aj zavedenie šesťdňového pracovného týždňa, čo ale prináša zložité vyjednávania s odborármi. Znamenalo by to tiež navýšenie počtu smien zo súčasných 15 až na maximum 18.

Škoda chce v najbližších piatich rokoch do rozvoja elektromobility a nových technológií investovať dve miliardy eur. Kvôli vysokým investíciám zároveň rozbehla program, na základe ktorého by mala získať do roku 2020 dodatočných 500 miliónov eur v rámci obchodného výsledku.

V tomto roku Škoda očakáva, že prekročí minuloročnú výrobu 1,2 milióna vozidiel. "Nemožno ale povedať, o koľko to bude, pretože sa stretávame s dôsledkami zavedenia nového homologačného emisného merania WLTP," podotkol Maier.

​Pri niektorých modeloch sa kvôli väčšej časovej náročnosti meraní podarí ukončiť homologizačný proces až na začiatku budúceho roka a až potom sa dostanú k zákazníkom. V polovici budúceho desaťročia chce Škoda vyrábať dva milióny áut.

Škoda v budúcom roku predstaví očakávaný model Superb v prevedení plug-in hybrid, elektromobil Citigo, nástupca modelu Rapid, ale aj mestský crossover. Špekuluje sa tiež o novej Octavii.

Automobilka tiež pokračuje vo vývoji novej koncernovej platformy pre indický trh. Prvé vozidlá by podľa Maiera mali byť hotové na prelome rokov 2020 a 2021.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.