Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.08.2018, 13:17

Škandál pokračuje. Ďalšie značky priznali nesprávne údaje o spotrebe a emisiách

  • Japonské automobilky Suzuki, Mazda a výrobca motoriek Yamaha sa priznali, že uvádzali nesprávne údaje o emisiách a spotrebe pri niektorých modeloch.
  • Oznámilo to vo štvrtok japonské ministerstvo dopravy.
Škandál pokračuje. Ďalšie značky priznali nesprávne údaje o spotrebe a emisiách
Zdroj: netcarshow (Ilustračná snímka)

Ministerstvo dopravy v Japonsku tak odhalilo najnovší škandál o falšovaní testov v japonskom automobilovom sektore po tom, ako sa v júni prevalilo, že automobilka Nissan klamala o emisiách a spotrebe paliva. Vláda následne nariadila výrobcom áut, aby skontrolovali tieto údaje.

Rastúci počet automobiliek, ktoré zavádzali pri spotrebe a emisiách, poškodil obraz tohto odvetvia priemyslu v krajine známej vysokou kvalitou a efektivitou produktov.

​Suzuki, štvrtý najväčší výrobca automobilov v Japonsku, sa priznal k nesprávnym údajom o spotrebe paliva a emisiách na vzorke 6 401 vozidiel, čo je takmer polovica z kontrolovaných áut od roku 2012 do súčasného roku 2018.

"Hlboko sa ospravedlňujem a budeme sa snažiť, aby sa to neopakovalo," povedal na tlačovej konferencii výkonný riaditeľ Tošhiro Suzuki.

Automobilka však zdôraznila, že sa nenašli žiadne významné odchýlky od skutočných hodnôt, navyše emisie stále spĺňajú normy, takže neplánuje žiadne zvolávanie áut do servisov.

V prípade Mazdy ministerstvo zistilo, že 72 jej vozidiel, čo predstavuje 3,8 percenta testovaných áut, malo nesprávne výsledky, zatiaľ čo u Yamahy to bolo 2,1 percenta testovaných motocyklov.

U väčšiny z ďalších 20 spoločností, ktoré požiadali o preskúmanie svojich údajov, neboli zistené žiadne nesprávne výsledky. Kontrola niektorých z nich sa však ešte neskončila.

​Automobilky čelia prísnejšiemu dohľadu po vypuknutí emisného škandálu nemeckého koncernu Volkswagen  na jeseň 2015. Práve táto nemecká automobilka namontovala do miliónov dieselových modelov softvér, ktorý pri testoch dokázal zamaskovať skutočné hodnoty škodlivých emisií oxidov dusíka. Tento softvér bol nainštalovaný až do 11 miliónov vozidiel značky.

V júli tohto roku Nissan pripustil, že nesprávne meral emisie a spotrebu paliva pri 19 modeloch predávaných v Japonsku. Nissan sľúbil "úplné a komplexné vyšetrenie" prípadu a "primerané opatrenia", aby sa podobná situácia už nikdy neopakovala.

Automobilka všetky údaje znova skontrolovala a potvrdila, že vozidlá napriek nesprávnym číslam splnili japonské normy.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.