Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
26.05.2018, 13:35

Toyota chce zvýšiť predaj elektromobilov. Investuje preto do výroby lítia

  • Zvýšený predaj elektrifikovaných vozidiel si vyžaduje aj vyššiu produkciu lítium-iónových batérií.
  • Na zabezpečenie plynulej dodávky lítia preto investuje Toyota 282 miliónov dolárov do spoločnosti, ktorá sa zaoberá výrobou a spracovaním tejto suroviny.
Toyota chce zvýšiť predaj elektromobilov. Investuje preto do výroby lítia
Zdroj: Toyota

Elektrifikácia vozidiel v najbližších rokoch sa bude stále zrýchľovať vzhľadom na nové modely, ktoré plánujú takmer všetci výrobcovia automobilov. V minulom roku predali japonské a kórejské automobilky na celom svete viac ako dva milióny áut na elektrický pohon, z toho Toyota dodala 1,52 milióna vozidiel.

Globálny predaj elektromobilov na batérie (BEV) predstavoval v uplynulom roku 734-tisíc áut. Toyota Tsusho, člen Toyota Group, kúpila 15-percentný podiel vo firme Orocobre, ktorá sa zaoberá ťažbou lítia. Investícia vo výške 282 miliónov dolárov umožní trojnásobne zvýšiť produkciu v Olaroz – najdôležitejšom nálezisku lítia v portfóliu firmy. Popri tom v Japonsku vybudujú závod na výrobu hydroxidu lítia, ktorý bude vo vlastníctve oboch spoločností.

Zdroj: Toyota

​Pred dvoma rokmi Toyota oznámila, že sa bude postupne zvyšovať podiel lítium-iónových batérií v celkovej produkcii trakčných batérií. V súčasnosti sa pre japonskú automobilku vyrába 1,3 milióna nikel-metal-hydridových batérií za rok a iba 100-tisíc lítium-iónových batérií. Na budúci rok sa výrobné možnosti Toyoty zvýšia až o ďalších 200-tisíc lítium-iónových batérií.

Pri ročnom predaji vyše 10 miliónov automobilov Toyota predstavujú elektrifikované autá už 15 percent produkcie koncernu a v nasledujúcich rokoch sa budú tieto proporcie výrazne meniť v prospech vozidiel s alternatívnymi pohonmi.

V decembri 2017 Toyota ohlásila novú stratégiu rozvoja elektromobility. Spoločnosť plánuje do roku 2030 vyrobiť 5,5 milióna elektrifikovaných vozidiel ročne, z toho milión úplne bezemisných áut. Na začiatku nasledujúcej dekády bude modelový rad koncernu obohatený o 10 elektrických modelov (BEV) – najskôr v Číne, potom v Japonsku, Indii, Spojených štátoch a Európe.

Do roku 2025 bude každý model značky Toyota a Lexus dostupný buď výlučne s elektrifikovaným pohonom, alebo bude mať takýto pohon v ponuke. Tieto plány sú súčasťou dlhodobej stratégie Toyota Environmental Challenge, ktorej cieľom je úplne eliminovať emisie CO2 zo všetkých činností koncernu do roku 2050.

Toyota je veľkým "hráčom" na trhu s hybridmi a zároveň najväčším výrobcom elektrifikovaných automobilov. Spoločnosť totiž v roku 1997 uviedla na trh Prius – prvý sériovo vyrábaný hybridný automobil. V súčasnosti ponúka Toyota na celom svete 35 hybridných modelov a celkový predaj áut s takýmto pohonom prekročil 11 miliónov.

Zdroj: Tlačová správa