22.05.2018, 14:00

Felicia môže opäť ožiť. Škoda už chystá výrobu nástupcu modelu Rapid

  • V Mladej Boleslavi sa už začína chystať výrobná linka, z ktorej by mal v budúcnosti zísť nástupca Škody Rapid. Informoval o tom týždenník Škodovácký odborár.
  • Podobu nového vozidla automobilka zrejme predstaví v marci budúceho roku na autosalóne v Ženeve.
Felicia môže opäť ožiť. Škoda už chystá výrobu nástupcu modelu Rapid
Zdroj: netcarshow (Ilustračná snímka)

Montáž Škody Rapid v oboch karosárskych prevedeniach (liftback a hatchback) a jeho dvojičky Seatu Toledo prebieha v montážnej hale M1 v Mladej Boleslavi. Automobilka sa však už pripravuje na výrobu jeho nástupcu, informuje portál iDnes.cz.

"Najväčší rozruch na montáži M1 spôsobila príprava nástupcu vozidla Spaceback, ktorý je denne dávaný do linky. Vozidlo je konštruované inak, než jeho predchodca a zamestnanci sa musia učiť veľa nových vecí," píše aktuálne vydanie týždenníka Škodovácký odborár.

"Nesie to veľa nábehových bolestí. Zamestnanci nemajú v súčasnosti plne funkčné náradie pre nový typ vozidla a musia tak často pracovať ručne," opisuje týždenník a dodáva, že tak ako všade, je ich aj na M1 nedostatok.

Nutné je však dodať, že to nie je výnimočná situácia. Príprava výroby nového modelu vždy začína niekoľko mesiacov dopredu. Pred ostrým štartom produkcie sa na skúšku vyrobí overovacia "nultá" séria na pripravenej linke, ktorá slúži na "vychytanie múch".

Ako komentoval nedávny príchod modernizovanej Škody Fabia odborník? Dozviete sa vo videu nižšie.

​Nástupca modelu Rapid dostane iné meno a predstaví sa iba v jednej karosárskej variante - predĺženom hatchbacku, ktorý si v Boleslavi premenovali na Spaceback.

Samotné meno Spaceback by podľa neoficiálnych správ malo byť jednou z variant označenia modelu, vedeniu značky sa totiž vraj viac páči meno Felicia. Je teda istá šanca, že dôjde k znovuzrodeniu tohto názvu.

Nová technika, pekný dizajn

Auto s veľmi výrazným, moderným a vábivým dizajnom bude postavené na platforme MQB (modulárna architektúra koncernu Volkswagen pre autá s motorom vpredu a pohonom predných kolies) v prevedení A0 určenom pre malé autá (teraz ju má napríklad nový Volkswagen Polo alebo Seat Ibiza), bude o dosť širšie než aktuálny model Rapid a tiež sa pretiahne. Škoda chce totiž tento model s novou generáciou posunúť o kúsok vyššie v ponuke značky.

Nový Rapid dorazí s veľmi nízkou a pretiahnutou kapotou. Nízka, ale výrazná a veľmi zvisle orientovaná bude aj maska ​​chladiča. Svetlá sú trojuholníkové (za príplatok LED). Spaceback má športovú siluetu s klesajúcou líniou strechy, tá bude rovnako ako teraz za príplatok presklená a opticky prepojená s vekom kufra.

Zadná časť je podľa informátora iDNES.cz veľmi odvážna. Koncové svetlá sú výrazne pretiahnuté do bokov a najvýraznejším prvkom je grafika koncových svetiel, ktorá svojím bumerangovitým tvarom tak trochu odkazuje na model Karoq.

Celkovo má nový Spaceback pôsobiť mohutným dojmom, dizajn je v porovnaní s aktuálnymi modelmi Škoda výrazne odlišný a odvážny. Prístrojová doska bude dosť "uprataná", hlavnú úlohu na nej budú hrať tablety multimediálneho centra umiestnené uprostred.

Rapid už teraz prišiel o dieselové prevedenia, v ponuke sú len benzínové trojvalce a podobne by to malo byť aj u nástupcu. Je však skoro isté, že sa pod kapotu dostane aj štvorvalec 1,5 TSI, a to nielen v benzínovom prevedení, ale aj vo verzii upravenej na spaľovanie zemného plynu (CNG).

Prípravu prevedenia modelu Rapid na zemný plyn potvrdil pre iDNES.cz tento rok v marci Luboš Vlček, šéf Škoda Auto Česká republika.

Najskôr príde crossover

Ešte pred predstavením nástupcu Škody Rapid je naplánovaná premiéra malého crossoveru, ktorého podobu naznačil koncept Vision X. Malé SUV stojace na rovnakom základe MQB A0 ako pripravovaný nástupca Rapidu sa predstaví tesne pred koncom tohto roka.

Vstup do predaja je naplánovaný na prvú polovicu roka 2019. Podľa doterajších zvykov Škody je pravdepodobné, že podobu nástupcu Rapidu automobilka naznačí verejnosti konceptom, ktorý ukáže na autosalóne v Ženeve v marci 2019.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.