16.05.2018, 17:15

Kia odhalila naftový hybridný systém. Do modelov príde už tento rok

  • Zo viacerých strán sa hrnú správy o začiatku konca naftových agregátov.
  • Túto vlnu odštartoval veľký emisný škandál Dieselgate, no nie všetci to vnímajú bezvýchodiskovo.
Za rok 2017 bolo predaných 425 178 kusov, oproti roku 2016 ide o 15,9-percentný pokles. V roku 2016 bolo predaných 505 733 kusov.
Zdroj: netcarshow (ilustračná snímka)

Škandál okolo dieselových áut, ktoré mali softvérom upravené agregáty, rozprúdil horlivé debaty a viac-menej sa tým spustil pozvoľný príchod elektrifikovaných vozidiel. Môžu za to tiež stále prísnejšie nároky pre slnenie emisných noriem.

Kia však prichádza s riešením pre svoje modely. Predstavila dieselový mild-hybridný systém s názvom EcoDynamics+. Systém je riešený kombináciou Mild-hybridu s 0,46 kWh batériou.

Zdroj: Kia

​Pri zrýchľovaní je vodičovi k dispozícii prídavných 10 kW výkonu, vďaka takzvanému MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) štartér-generátoru. Pomocou remeňa je napojený priamo na kľukový hriadeľ.

Fungovať môže na dva spôsoby. Prvým je situácia, kedy zastupuje generátor energie pre batériu pri brzdení vozidla. V druhom prípade zastáva funkciu "pomocníka" pre spaľovací motor, dôsledkom čoho je uľahčenie práce hlavného agregátu. S tým ide, samozrejme, ruka v ruke aj nižšia spotreba a teda tiež nižšie emisie.

Ak by sme chceli byť konkrétnejší, pri metodike merania WLTP dochádza osadením systému EcoDynamics+ z zníženiu emisií oxidu uhličitého o štyri, pri metodike NEDC až o sedem percent. Tento systém by mal prísť do SUV modelu Kia Sportage už koncom tohto roka a nasledujúci rok ho má nasledovať aj populárny model Ceed.

Ďalšou novinkou je funkcia Moving Stop and Start. Umožňuje to vypnutie motora počas brzdenia a jeho následné rýchle opätovné naštartovanie po stlačení plynového pedála.

Kia tvrdí, že integrovať nový systém bude aj do súčasných modelov veľmi jednoduché. Rovnako by sa malo riešenie EcoDynamics+ rozšíriť aj do modelov s benzínovým motorom. Problémom by nemala byť automatická a ani manuálna prevodovka, prípadne pohon predných/zadných alebo všetkých kolies.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.