Poukazujú na slávnu históriu Brabhamu a BT62 vyrobia len v limitovaných 70 kusoch. Z toho 35 bude mať lakovanie pripomínajúce niektoré z 35 víťazstiev Brabhamu v F1. Ostatných 35 bude mať farbu podľa želania zákazníka.
BT62 však príliš nezaostáva za očakávaniami. Stále má suchú hmotnosť 972 kilogramov a generuje prítlak vyše 1 200 kilogramov. Poháňa ho 5,4-litrový atmosférický osemvalec, ktorý produkuje 710 k oní (čakali sme 730 koní) a krútiaci moment má hodnotu 666 Nm.
Silu na kolesá pritom prenáša pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, no zatiaľ nezverejnili čas akcelerácie na rýchlosť sto, či dvesto kilometrov za hodinu a ani maximálnu rýchlosť vozidla.
Nízku hmotnosť má však na svedomí rozsiahle použitie karbónu. Využíva ho šasi, karoséria, dvere, masívny spliter, či obrovské dvojdielne krídlo v zadnej časti, ale karbón nájdeme všade aj v interiéri, kde ho doplnili alcantarou.
Interiér je silne inšpirovaný pretekárskymi strojmi, nechýba teda bezpečnostný rám, karbónové FIA sedadlá spolu so šesťbodovými pásmi, volant ako z F1, či 12-palcový displej.
Sedadlá sú pevnou súčasťou šasi, takže pilot má k dispozícii len nastaviteľné pedále a odnímateľný volant. Špeciálny panel potom slúži na ovládanie rôznych potrebných vecí, ako sú svetlá, stierače, smerovky a podobne.
Podvozok je kapitola sama o sebe a aj tam nájdeme len to najlepšie. Napríklad dvojité lichobežníkové ramená vpredu a vzadu so štvorcestne nastaviteľným pretekárskym podvozkom Öhlins. BT62 brzdí karbónovými brzdami značky Brembo so šiestimi piestikmi na každom strmeni. Na 18-palcové disky s centrálnou maticou následne "obuli" pretekárske sliky od výrobcu Michelin.
Áno, čítate správne, Brabham BT62 jazdí na slikoch, a to je tiež jasné znamenie snáď jediného veľkého negatíva, ktoré táto novinka má. Model BT62 je totiž určený len na jazdu na okruhu a do cestnej premávky teda ísť nemôže.
Za cenu 1,14 milióna eur bez DPH to nie je práve najlacnejšia okruhová hračka. V budúcnosti sa však môže nájsť firma, ktorá by Brabham BT62 modifikovala, aby mohol dostať značky, podobne ako to urobili RML Group s ostrým Aston Martinom Vulcan.
Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.