Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
21.03.2018, 11:10

Škoda predstavila svoje plány do budúcnosti. Čoskoro už len elektromobily

  • Rok 2017 bol pre spoločnosť Škoda Auto zatiaľ najúspešnejším v jej doterajšej histórii, oznámila to dnes na výročnej tlačovej konferencii.
  • Plánuje expandovať aj na ďalšie trhy a zamerať sa pri výrobe najmä na elektrifikované modely.
Škoda predstavila svoje plány do budúcnosti. Čoskoro už len elektromobily
Zdroj: HN/Radoslav Petrík

Česká automobilka dosiahla ako v počte celosvetovo dodaných vozidiel, tak aj vo finančných výsledkoch nové rekordné hodnoty. Tržby vzrástli na 16,559 miliardy eur a doterajšiu rekordnú hodnotu z roku 2016 tak prekonali o 20,8 percenta. Prevádzkový výsledok vzrástol o 34,6 percenta na 1,611 miliardy eur, čo predstavuje 9,7 percenta z tržieb.

Zisk roku 2017 pred zdanením vzrástol o 33,9 percenta na 1,570 miliardy eur a po zdanení dosiahol sumu 1,274 miliardy eur. Prekonal tak výsledok predošlého roku o 34 percent. Investície v roku 2017 predstavovali 733 miliónov eur (v roku 2016 to bolo 548 miliónov eur). Celosvetovo automobilka Škoda dodala svojim zákazníkom v roku 2017 rekordný počet 1 200 500 vozidiel, čo zodpovedá nárastu o 6,6 percenta (2016: 1 126 500 vozidiel). Rebríčku desiatich najúspešnejších trhov pre spoločnosť Škoda kraľovala v uplynulom roku opäť Čína s počtom 325-tisíc predaných vozidiel.

​Do roku 2018 mladoboleslavská značka vykročila rovnako s plnou dynamikou. V januári a vo februári totiž dosiahla nové rekordné hodnoty a za oba prvé mesiace roku tak zvýšila dodávky zákazníkom o 12,4 percenta na 196 600 vozidiel.

V marci na Medzinárodnom autosalóne v Ženeve potom predstavila celý rad noviniek. Popri svetovej premiére SUV štúdie Škoda Vision X spoločnosť vôbec prvýkrát ukázala úplne prepracovaný model obľúbenej Škody Fabia. Do žiary reflektorov sa postavila okrem toho aj vrcholná Škoda Kodiaq L&K, predstavujúca luxusný SUV v žiadanom segmente.

Úspešné portfólio

S aktuálne siedmimi modelovými radmi osobných automobilov (Citigo, Fabia, Rapid, Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb) automobilka ponúka najrozsiahlejšie produktové portfólio vo svojej doterajšej histórii.

"Rok 2017 jasne ukázal, ako dobre je naša aktuálna modelová paleta prijímaná zákazníkmi. S viac než 1,2 milióna dodaných vozidiel bol minulý rok najúspešnejším rokom v histórii podniku,“ hovorí predseda predstavenstva spoločnosti Škoda Auto Bernhard Maier.

Výrazný podiel na predajnom rekorde spoločnosti mal aj obľúbený Kodiaq. Pre toto veľké SUV sa počas prvého roku jeho predaja rozhodlo približne 100-tisíc zákazníkov. Z kompaktného SUV Karoq, uvedeného na trhy vlani na jeseň, sa počas niekoľkých týždňov predalo už 6 500 vozidiel a ďalšie tisíce boli objednané.

Od roku 2020 výhradne elektromobily

Česká automobilka sa v budúcnosti bude v plnej miere sústrediť na elektromobilitu a prostredníctvom najväčšieho investičného programu vo svojej histórii urýchli vývoj inovatívnych technológií pohonov. Od roku 2020 má Škoda v Mladej Boleslavi vyrábať len čisto elektrické vozidlá a do roku 2025 bude ponúkať celkovo až 10 elektrifikovaných modelov.

Už budúci rok má prísť vôbec prvý elektromobil Škoda Citigo BEV. V tom istom roku potom zíde z výrobnej linky kvasinského závodu aj prvý plug-in hybridný model Superb PHEV. V roku 2020 môžeme očakávať výrobu sériovej verzie štúdie Vision E - prvého elektromobilu založeného na platforme MEB.

Ako uvádza automobilka vo svojej tlačovej správe, počas budúcich dvoch rokov má prísť na trh až 19 nových vozidiel, medzi ktorými bude aj sériová verzia štúdie mestského crossoveru Vision X.

Stratégia do roku 2025

Prostredníctvom Stratégie 2025 definovala spoločnosť Škoda oblasti, pomocou ktorých sa chystá využiť súčasnú zásadnú transformáciu automobilového priemyslu pre svoj ďalší rast. Ide najmä o elektromobilitu, autonómne riadenie a o konektivitu. Ďalšími oblasťami aktivít sú digitalizácia produktov a procesov, získavanie nových trhov aj rozšírenie klasických činností, spojených s výrobou automobilov o ďalšie rozmanité služby, týkajúce sa mobility.

Škoda v súčasnosti pôsobí na 102 trhoch a plánuje svoje pôsobenie rozšíriť až na 120 krajín. Ešte tento rok bude totiž mladoboleslavská automobilka ponúkať svoje výrobky v Singapure, v roku 2019 navyše plánuje vstúpiť aj na trh v Juhoafrickej republike.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.