Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
09.03.2018, 10:50

Toto tu nebývalo. Prichádza začiatok konca autosalónu v Ženeve?

  • Pravidelný návštevník ženevského autosalónu si tieto novinky všimne hneď.
  • Sú to nevídané "hluché miesta", ktorá medzi jednotlivými expozíciami pôsobia veľmi nevhodne.
Toto tu nebývalo. Prichádza začiatok konca autosalónu v Ženeve?
Zdroj: Lukáš Hron, Mobil

O Ženeve sa vždy hovorilo ako o hviezde medzi európskymi autosalónmi (ktorou stále je), kam sa nové firmy dostávajú len veľmi ťažko kvôli preplneniu záujemcov a kde majú vystavovatelia len obmedzený priestor pre svoje expozície.

Keď sa do Ženevy chcela predtým dostať česká firma Benet so svojím konceptom, musela len dúfať, že na výstavisku Palexpo nájdu miesto a organizátori ju vyberú. Vraj sa niekedy miesta pre nováčkov dokonca losujú. Z Benetu vtedy poslali prihlášku, ale na výstavisko sa nikdy neprobojovali.

Tentokrát však nie je Ženeva úplne vypredaná, zreteľné je to hneď na niekoľkých výsostných miestach. Ešte pred pár rokmi by sa o ne strhla bitka, dnes tam sú rôzne bary, stánky s občerstvením a odpočinkové zóny.

To potvrdzuje, že na autosalóny dnes už medzi značkami taký nával nie je, radšej predstavujú svoje novinky inokedy. Už 25. apríla navyše štartuje autosalón v Pekingu a Čína je dnes oveľa dôležitejším trhom než Európa.

Automobilky majú iné plány

"Ženeva je stále veľmi prestížna, pretože tam sú jarné premiéry, je to mediálny veľtrh," komentuje s odkazom na veľkú pozornosť novinárov z celého sveta generálny riaditeľ Veľtrhov Brno Jiří Kuliš, ktorý sa podieľal na organizovaní posledného českého autosalónu svetového formátu.

Zároveň však dodáva, že automobilkám, ktoré tradičné autovýstavy odsúvajú na vedľajšiu koľaj, alebo rovno úplne vypúšťajú, sa dá len ťažko rozumieť.

"Pre ľudí majú takéto akcie stále prínos," myslí si Kuliš. "Nie je to o peniazoch, ale o prístupe centrál," dodáva, ale uznáva, že účasť na autosalónoch stojí firmy obrovské peniaze.

Šéf Peugeotu Jean-Philippe Imparato pred polrokom uviedol, že účasť na takejto akcii stojí automobilku niečo medzi tri a 20 miliónmi eur.

Kuliš uvádza príklad motorkárskeho veľtrhu Motosalon, ktorý momentálne štartuje na brnenskom výstavisku. "Výrobcovia motocyklov sa na veľtrh dostať chcú a spolupracujú na ňom," dodáva Kuliš a z klasických autosalónov pridáva príklad malého, ale stále skvele fungujúceho a bohato navštevovaného autosalónu v Bruseli, ktorý je dôležitou automobilovou udalosťou pre celý Benelux. "Do Bruselu príde možno viac ľudí, než na autosalón v Paríži," dodáva.

Časy sa menia

Automobilky však dnes radšej volia iné stratégie, ako zaujať publikum. Novinky programovo predstavujú mimo autosalónov.

A napríklad Volvo sa jazdí už niekoľko rokov oficiálne predvádzať len na pár vybraných podujatí v roku, z európskych autosalónov je to práve len Ženeva.

O dva týždne, 23. marca, predstaví Volkswagen novú generáciu svojho dôležitého modelu Touareg. Namiesto Ženevy dáva značke väčší zmysel predstaviť vozidlo na samostatnej akcii v Pekingu.

Približne za mesiac potom predstaví Ford - opäť separátne - novú generáciu modelu Focus. Keď sa predstavovala jeho dnes ikonická prvá generácia, bolo ženevské výstavisko z progresívne tvarovaného Focusu unesené. No, časy sa menia.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.