14.02.2018, 14:00

Škoda nestíha vyrábať. Fabie nosí lakovať ďaleko do Nemecka

Česká značka má momentálne maximálne vyťažené kapacity. O modely je veľký záujem.

Škoda nestíha vyrábať. Fabie nosí lakovať ďaleko do Nemecka
Zdroj: Škoda Auto (Ilustračná snímka)

Výroba ide naplno. Na niektoré žiadané modely sa čaká veľmi dlho, Škoda dokonca posiela lakovať karosérie do Nemecka.

"V závode v Osnabrücku prebieha lakovanie karosérií pre model Škoda Fabia," potvrdila portálu zdopravy.cz Kamila Biddle z tlačového oddelenia automobilky. Zvarené karosérie prejdú do Nemecka 700 kilometrov a rovnakú vzdialenosť späť vlakom, predtým ich vozili kamióny.

Lakovanie Fabií v Nemecku začalo podľa portálu už vlani, teraz ide však o väčšie objemy. "Týždenne má z Mladej Boleslavi odísť až päť vlakov naložených zvarenými karosériami. Jeden vlak ušetrí prevádzku až 35 kamiónov každým smerom," dodáva zdopravy.cz.

Problém s nedostatočnou kapacitou lakovne Škoda rieši. V decembri minulého roka začala stavbu novej lakovne v Mladej Boleslavi. Investícia 214,5 milióna eur zvýši celkovú kapacitu lakovní automobilky o 600 na 2 700 karosérií denne. Prevádzku by nová lakovňa mala začať v júni 2019.

Škoda dlhodobo bojuje s nedostatkom výrobných kapacít. "Ak budeme chcieť aj v budúcnosti v Česku rásť, potrebujeme v našich závodoch maximálnu flexibilitu. Aktuálne pracujeme na hranici kapacity, "povedal v rozhovore pre iDNES.cz šéf automobilky Berhnard Maier.

​Predseda škodováckych odborárov Jaroslav Povšík prišiel vlani na jeseň s informáciou, že sa zvažuje presun výroby nástupcu modelu Superb do Nemecka.

"Dopyt je tak vysoký, že musíme preverovať aj možnosti ďalšieho rozšírenia našich kapacít. V tomto ohľade je nám na prospech výrobný zväzok koncernu Volkswagen," reagoval vtedy Maier vo vyhlásení pre zamestnancov.

"V tejto záležitosti sa však jedná výlučne o pokrytie špičiek vo výrobe. České výrobné závody zásadne sú a budú na prvom mieste," uviedol vo vyhlásení pre októbrové číslo magazínu Škoda Mobil.

"Škoda Auto takto napríklad zabezpečuje výrobu vozidiel Seat vo svojich závodoch v Mladej Boleslavi a Kvasinách, alebo naopak využíva kapacitu závodu Volkswagen v Bratislave pre výrobu modelu Škoda Citigo. Vozidlá Škoda sa tiež vyrábajú v rovnakých závodoch ako vozidlá ďalších značiek koncernu Volkswagen napríklad v Rusku alebo Alžírsku," vysvetlil hovorca českej Škody Auto Zdeněk Štěpánek.

Automobilka Škoda Auto plynulo nadviazala na rekordný výsledok z minulého roka, keď v januári 2018 svojim zákazníkom na celom svete dodala 103 800 vozidiel, čo je o 10,7-percenta viac, ako v rovnakom období minulého roka.

Je to najlepší januárový výsledok v histórii spoločnosti. Najväčší záujem o modely značky ŠKODA bol hlavne v Európe (nárast o 13,7-percenta), Rusku (nárast o 26 percent) a v Indii (nárst o 13,8-percenta). K úspešnému výsledku významnou mierou prispeli nové modely KODAIQ a KAROQ v segmente SUV.

„ŠKODA do nového roka vykročila energicky. Neustále rastúci dopyt po našich autách dokazuje, že vďaka našej aktuálnej modelovej palete sme skvele pripravení na budúce výzvy," hovorí Alain Favey, člen predstavenstva spoločnosti ŠKODA AUTO, zodpovedný za oblasť predaja a marketingu.

„Ako dokladajú januárové čísla o dodávkach zákazníkom, dopyt po našich produktoch je neustále vysoký. Naše produktové novinky - napríklad zásadne modernizovaná Škoda Fabia - ktoré v marci predstavíme v Ženeve, nám poskytnú nové impulzy na rast," dodáva Favey.

Cookies

Na našich stránkach používame cookies. Slúžia na zlepšenie našej práce a vášho zážitku z čítania HNonline.sk. Bližšie informácie nájdete v Pravidlách používania cookies. Spracovanie a správu cookies nastavíte priamo vo Vašom prehliadači.