StoryEditor

Koenigsegg ničil svoj exkluzívny superšport za viac ako milión eur. Kvôli bezpečnostným testom

29.12.2017, 11:35
Aj superšportové automobily, z ktorých sa celkovo vyrobia len desiatky kusov, musia dbať a absolvovať nárazové či bezpečnostné testy.

Nezáleží, či sa z modelu vyrobí a predá milión kusov, alebo pôjde o "exkluzivitku" v počte desiatkov exemplárov. Väčšina, hoci aj menších, automobiliek totiž prísne dbá na ochranu posádky a celkovú bezpečnosť svojich vozidiel. Preto je potrebné vykonávať aj pri superšportových automobiloch nárazové testy.

Takouto skúškou prešiel aj model švédskej automobilky Koenigsegg s názvom Regera. Nešlo však len o známe nárazy do stien, no aj o iné tvrdé "týranie". Nechýba testovanie odolnosti hliníkovo-uhlíkovej karosérie auta či extrémne rýchle prejazdy na polygóne cez obrubníky.

Regera je unikátna tým, že v sebe ukrýva štyri motory. Ide totiž o hybrid, ktorý pozostáva z osemvalca a ďalších troch elektromotorov. Benzínovému päťlitrovému motoru pomáhajú dve turbodúchadlá a jeho výkon je 809 kW. Výkon spomínaných elektromotorov je ďalších 515 kW.

Každý motor však dosiahne maximálny výkon pri rozdielnych otáčkach, nemožno teda čísla len jednoducho spočítať. No a Koenigsegg neudáva celkový výkon v kilowattoch, ale hneď v megawattoch. Kombináciou motorov dosiahnete v tomto superšporte výkon až neuveriteľných 1,1 MW s krútiacim momentom 2 000 Nm. To však nie je všetko, veľkou špecialitou je tiež takzvaný Koenigsegg Direct Drive (KDD), a teda auto nepoužíva žiadnu prevodovku - ani manuálnu, ani automatickú.

THANK YOU FOR 1 MILLON FOLLOWERS! Thats SMASHING! ?

Príspevok, ktorý zdieľa Koenigsegg (@koenigseggautomotive),

Pre odľahčenie "utrpenia" publika pri sledovaní videa použila automobilky energickú hudbu a zverejnenie vykonala pri príležitosti oslavy dosiahnutia milión fanúšikov.

Mnohým motoristickým nadšencom sa pri sledovaní nárazových testov vyššie zakrúti hlava, predsa len, ide o štýlové športové auto s cenou začínajúcou približne na hodnote 1,7 milióna eur. Vyrobiť sa malo len 80 kusov.

Zaujímavosťou je, že automobilka využíva na testovanie len jedno jediné vozidlo. Je to z dôvodu, že ju vyjde finančne oveľa výhodnejšie testovací exemplár vždy "dostavať", ako keby mala znova a znova vyrábať nový exkluzívny superšport. Po všetkých ranách totiž zostalo základné šasi úplne nepoškodené.

01 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 02 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 03 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 04 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG 05 - Modified: 2024-04-23 12:00:00 - Feat.: - Title: Keď začínajú drahé problémy: Čo nerobiť s turbomotorom a ako sa prejavujú problémy?
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:58