Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
29.12.2017, 12:35

Koenigsegg ničil svoj exkluzívny superšport za viac ako milión eur. Kvôli bezpečnostným testom

Aj superšportové automobily, z ktorých sa celkovo vyrobia len desiatky kusov, musia dbať a absolvovať nárazové či bezpečnostné testy.

Koenigsegg ničil svoj exkluzívny superšport za viac ako milión eur. Kvôli bezpečnostným testom
Zdroj: Koenigsegg (Ilustračná snímka)

Nezáleží, či sa z modelu vyrobí a predá milión kusov, alebo pôjde o "exkluzivitku" v počte desiatkov exemplárov. Väčšina, hoci aj menších, automobiliek totiž prísne dbá na ochranu posádky a celkovú bezpečnosť svojich vozidiel. Preto je potrebné vykonávať aj pri superšportových automobiloch nárazové testy.

Takouto skúškou prešiel aj model švédskej automobilky Koenigsegg s názvom Regera. Nešlo však len o známe nárazy do stien, no aj o iné tvrdé "týranie". Nechýba testovanie odolnosti hliníkovo-uhlíkovej karosérie auta či extrémne rýchle prejazdy na polygóne cez obrubníky.

Regera je unikátna tým, že v sebe ukrýva štyri motory. Ide totiž o hybrid, ktorý pozostáva z osemvalca a ďalších troch elektromotorov. Benzínovému päťlitrovému motoru pomáhajú dve turbodúchadlá a jeho výkon je 809 kW. Výkon spomínaných elektromotorov je ďalších 515 kW.

Každý motor však dosiahne maximálny výkon pri rozdielnych otáčkach, nemožno teda čísla len jednoducho spočítať. No a Koenigsegg neudáva celkový výkon v kilowattoch, ale hneď v megawattoch. Kombináciou motorov dosiahnete v tomto superšporte výkon až neuveriteľných 1,1 MW s krútiacim momentom 2 000 Nm. To však nie je všetko, veľkou špecialitou je tiež takzvaný Koenigsegg Direct Drive (KDD), a teda auto nepoužíva žiadnu prevodovku - ani manuálnu, ani automatickú.

THANK YOU FOR 1 MILLON FOLLOWERS! Thats SMASHING! ?

Príspevok, ktorý zdieľa Koenigsegg (@koenigseggautomotive),

Pre odľahčenie "utrpenia" publika pri sledovaní videa použila automobilky energickú hudbu a zverejnenie vykonala pri príležitosti oslavy dosiahnutia milión fanúšikov.

Mnohým motoristickým nadšencom sa pri sledovaní nárazových testov vyššie zakrúti hlava, predsa len, ide o štýlové športové auto s cenou začínajúcou približne na hodnote 1,7 milióna eur. Vyrobiť sa malo len 80 kusov.

Zaujímavosťou je, že automobilka využíva na testovanie len jedno jediné vozidlo. Je to z dôvodu, že ju vyjde finančne oveľa výhodnejšie testovací exemplár vždy "dostavať", ako keby mala znova a znova vyrábať nový exkluzívny superšport. Po všetkých ranách totiž zostalo základné šasi úplne nepoškodené.