Sledujte nás na Instagrame

@hospodarske_novinyFacebook
11.12.2021, 00:00

Svätý grál Volkswagenu v rukách Škody. V Boleslavi vzniknú autá pre celý svet

Pred rokmi koncern Volkswagen naučil motoristov termín „modulárna platforma“. Variáciu na škálovateľnú architektúru dnes má väčšina svetových výrobcov áut, od Aston Martinu po Toyotu. Lenže svet sa odvtedy presunul inam, k elektromobilite. 

Svätý grál Volkswagenu v rukách Škody. V Boleslavi vzniknú autá pre celý svet
Zdroj: Lukáš Hron, Mobil.iDNES.cz

S elektromobilitou majú vo Wolfsburgu teraz veľa práce. Zodpovednosť za „spaľovacie“ platformy MQB vo verzii A0 pre malé autá pre svet za hranicami Európy však novo prevzala Škoda. Má na to žolíka v podobe Jiřího Dytrycha. Muž, ku ktorého deťom patrí okrem iného Scala s Fabiou, pred rokmi za Škodu pôsobil práve priamo vo Wolfsburgu a zodpovedal za platformu MQB A.

Dnešný vrcholový manažér značky tak novo dostal všetky „kľúče“ od platformy MQB-A0 pre celý svet. To je technický základ všetkých malých áut skupiny VW so spaľovacími motormi. A teraz sa to všetko bude „piecť“ v Boleslavi, píše iDNES.cz. Na tomto základe sa budú vyrábať autá, z ktorých majú podľa nezávislých analýz zákazníci kupovať cez milión ročne.

​Platforma bude určená pre nové vstupné modely pre regióny s vysokým rastovým potenciálom, ku ktorým patria napríklad India, Rusko, Afrika i krajiny Združenia národov juhovýchodnej Ázie (ASEAN) a Latinskej Ameriky.

Na týchto trhoch sa vstupným segmentom prikladá zásadný význam, zároveň poskytujú i ďalší potenciál rastu. Vstupné modely sú väčšinou najlacnejšie a zároveň najmenšie vozidlá danej značky, u Škody je to teraz v Európe Fabia a napríklad práve v Indii tohtoročné novinky Kushaq so Slaviou.

„Ide o prvú platformu, za ktorú má Škoda zodpovednosť od čias modelu Favorit,“ popisuje Jiří Dytrych dôležitosť novej úlohy, ktorú značka dostala. Aktuálne ponúka materský koncern Volkswagen v kategórii malých áut po svete okolo 20 modelov rôznych značiek s karosériami hatchback, notchback (sedan) a SUV.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 81% na dočítanie.

Nedozvedeli ste sa všetko?

Do konca súťaže zostáva

Digitálne predplatné

Získajte prístup ku kompletnému obsahu

KÚPIŤ

Už máte predplatné?
Prihláste sa

Tento článok ste dočítali vďaka tomu, že ste predplatiteľom Hospodárskych novín. Ďakujeme, že podporujete kvalitnú žurnalistiku.