Cieľom rozšírenia ponuky je vyhovieť stále prísnejším požiadavkám regulačných orgánov na znižovanie emisií. Koncerny ako Volkswagen alebo Mercedes Benz chystajú ku každému modelu elektrickú alternatívu. Vyplýva to z informácií firiem.
Európska komisia prišla s návrhom, podľa ktorého by nové osobné automobily a dodávky v EÚ mali mať v roku 2030 o 30 percent nižšie emisie ako v roku 2021. Súčasťou návrhu sú stimuly, ktoré by mali európskych výrobcov automobilov posunúť k väčšej výrobe predovšetkým elektromobilov.
Česká Škoda Auto už oznámila, že s prvým elektromobilom príde na trh v roku 2020, o rok skôr to bude vozidlo na hybridný pohon. V roku 2025 bude mať Škoda päť modelov na elektrický alebo hybridný pohon a v roku 2030 bude elektrický pohon pri každej modelovej rade. Za osem rokov chce predávať štvrtinu vozidiel na elektrický alebo hybridný pohon. Elektrické autá sa budú vyrábať na rovnakých miestach ako autá so spaľovacími motormi. Škoda zároveň v najbližších rokoch prestane do menších modelov montovať dieselové motory.
Predseda predstavenstva Škody Auto Bernhard Maier včera na konferencii časopisu Automotive News uviedol, že automobilka bude musieť kvôli novým emisným cieľom EÚ opäť vylepšiť svoju produktovú stratégiu. Firma by podľa neho mohla byť nútená prikročiť k ďalšiemu rozšíreniu ponuky vozidiel s nízkou spotrebou pohonných hmôt, napísala agentúra Reuters.
S elektrickou alternatívou ku každému zo zhruba 300 modelov počíta v roku 2030 celý koncern Volkswagen, kam Škoda patrí. Značky skupiny do roku 2025 dodajú na trh 80 nových modelov elektromobilov. V roku 2025 by mal mať elektrický pohon jeden zo štyroch vyrobených áut v automobilkách skupiny, čo predstavuje tri milióny vyrobených elektromobilov ročne.
Mercedes chce mať pri každej rade model na elektrinu za päť rokov. Celkom plánuje okolo 50 variant elektrických vozidiel. Značku mini vozidiel Smart chce firma do roku 2020 v Európe a Severnej Amerike úplne previesť na elektrický pohon. Smart tak bude prvou značkou, ktorá kompletne prejde zo spaľovacích motorov na elektromotory.
Francúzska spoločnosť PSA Group, ktorá vyrába automobily značky Peugeot a Citroën, plánuje do roku 2023 elektrické či hybridné verzie u 80 percent jej vozidiel. Podobne vozidlá značky Jaguar Land Rover budú od roku 2020 dostupné aj v elektrickej alebo hybridnej verzii. Najväčšia britská automobilka, ktorú vlastní indická spoločnosť Tata Motors, už vlani oznámila, že na rok 2020 pripravuje výrobu ekologických variantov polovice nových osobných vozidiel, svoje plány neskôr rozšírila.