Koncom minulého roka prémiová nemecká automobilka Mercedes-Benz predstavila svetu kompletne prepracovanú novú generáciu modelu, ktorým záujemcovia o vozidlo s trojcípou hviezdou na kapote vstupujú do sveta SUV.
Reč je o kompaktnej triede GLA, ktorá prešla výraznými dizajnovými zmenami, stojí na novej platforme MFA2 a pribudli i nové motorizácie v ponuke. Zároveň sa hovorí aj o väčšej priestrannosti v interiéri pre predných a zadných pasažierov či o vylepšenej bezpečnosti a prítomnosti nových moderných technológií.
Ako na nás v týždňovom redakčnom teste novinka zapôsobila a postačí aj v skromnejšej verzii s označením 200d?
Zaoblený vzhľad ukrýva priestor
Kedysi výrazná štýlovka s rôznymi dynamickými hranami a prelismi sa v novej generácii poriadne zmenila, pričom aktuálne dáva „divočine“ zbohom a prím hrajú najmä čisté, jemné a zaoblené krivky. Zbavila sa tiež mnohých predsudkov, že ide len o zvýšenú triedu A s oplastovaním.
Teraz dosahuje na výšku 1 611 milimetrov, čím presahuje svojho predchodcu o 104 milimetrov, 30 milimetrov môžeme pripočítať šírke s konečnou hodnotou 1 834 milimetrov a na dĺžku sa však skrátila o 14 milimetrov. Práve tieto zmeny prospeli nielen celkovému dojmu z auta, ktoré pôsobí dospelo a plnohodnotnejšie, ale aj vnútornému priestoru vo vzdušnejšej kabíne.
Pravda však je, že pokiaľ ide len o samotné tvary prednej a zadnej časti, predchodca si nás získal o niečo viac. Samozrejme, model ide opäť na vlne súčasného dizajnového jazyka značky a vidieť to na pre...
Zostáva vám 85% na dočítanie.