StoryEditor

Superšport na každý deň. Audi R8 kašle na ekonormy a je asi poslednou príležitosťou na číru radosť

20.11.2019, 10:39
Máte pripravené desiatky tisíc eur na Audi Q7 alebo elektrický e-tron? Zmente plány a kúpte si radšej špičkový model R8.

Audi R8 je oproti novinkám Q7 alebo e-tron rýchlejšie, nečakane použiteľné aj na každý deň, budí ešte väčšiu pozornosť a nebudete za jeho volantom vyzerať ako človek bez fantázie či enviromentalista. Ingolstadtský supersport čakajú pravdepodobne posledné dva roky s konečnou platnosťou. Nezahubí ho nezáujem, parte mu vypíšu skôr ekonormy. Je to jeden z posledných desaťvalcov v súčasnej európskej autoprodukcii, okrem toho je atmosferický. Fantastické.

Má "grády", charakter a zvuk. A všetko to je dnes na obtiaž. Teda tým, ktorí sa v R8 neviezli. Je to nízke, vonkajšími mierami nečakane malé auto(dĺžka 4,4 metra), čo sa hodí do horských serpentín. Je perfektne vyvážené, pohon všetkých kolies tu má zmysel, stabilizuje vozidlo na výjazdoch zo zákruty a pridá istotu v dlhých tiahlych oblúkoch.

​Sila ide primárne na zadnú nápravu, v prípade potreby pošle elektrohydraulická lamelová spojka krútiaci moment taktiež dopredu. Muziku pritvrdí mechanický samosvorný diferenciál medzi zadnými kolesami.

R8 prekvapí však hlavne tým, ako perfektne tlmí nerovnosti. Otestovali sme R8 na fantastických štyridsiatich kilometroch cez alpský priesmyk Jaufenpass (v talianskych mapách "passo Giovo"). Na južnej strane je asfalt skoro perfektný, na severnej, kde je cesta užšis, je však kvalita povrchu na úrovni českej alebo slovenskej okresky. Tam sa ešte len ukážu kvality vozidla, píše iDNES.cz.

Nastaviteľné tlmiče sa rozpumpujú a perfektne držia kolesá prilepené na vozovke. Podvozok kopíruje povrch, ale zároveň elasticky tlmí nerovnosti. Žiadne búchanie, škrípanie, v R8 sa aj v takýchto situáciách cítite ako v aute, nie ako v laminátovej formule. R8 je podľa zvyklostí Audi hlavne hliníkové. A supertuhý kovový rám tlmí hluk lepšie ako rezonujúci karbón, z neho má R8 panel za sedadla...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 02 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​ 03 - Modified: 2024-04-30 22:00:00 - Feat.: - Title: Vyskúšali sme americkú ikonu: Bronco je nezastaviteľná štýlovka, chyby jej odpustíte 04 - Modified: 2024-05-01 05:30:00 - Feat.: - Title: Honor našiel medzeru v testoch. Tvári sa ako najlepší vo výdrži batérie 05 - Modified: 2024-04-30 12:06:00 - Feat.: - Title: Cupra vylepšila svoje bestsellery. Zásadné dizajnové novinky môžu rozdeliť fanúšikov
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. máj 2024 16:00