StoryEditor

Prvá Kia svojho druhu v mnohom prekvapila. Dokonca ju môžete zaparkovať na diaľku

29.10.2021, 13:01
Na ceste pôsobí Kia EV6 medzi ostatnými ako zjavenie, koncept, ktorý prešiel dizajnérom zo štúdia rovno do prevádzky. Navyše výborne jazdí.

Keď má automobilka odvahu, vizionárskeho ducha a šikovných dizajnérov, má dnes s elektromobilmi obrovskú príležitosť zaujať. Kia EV6 bude patriť k tomu najvýraznejšiemu na cestách, popri vyslovene ľúbivom bratovi Hyunai Ioniq 5 je predsa len o poznanie menej prvoplánový.

O to je ale výraznejší a zaujímavejší. Tí menej gurážni obliekajú aj batériové autá viac-menej rovnako ako tie spaľovacie. Ďalší ich potom urobia jednoducho divné a pomôžu si pri tom výhovorkou na to, že aerodynamike najlepšie vyhovuje amorfný blob. Kia ukazuje, že prísne aerodynamická vec nemusí byť škaredá, zároveň chce však na nový pohon upozorniť.

​A tak vzniklo EV6. Gregory Guillaume, jedna z najvýraznejších tvárí európskeho dizajnštúdia značky, popisuje inšpiráciu kdečím, ale asi najviac EV6 pripomína pohľadom nízko umiestnených svetiel, preťahovanou líniou strechy a zdôraznenou odtrhovou hranou kufra, do ktorej vtipne zaintegrovali linku koncových svetiel, ktorá celý zadok obkresľuje, nejakú rybu žijúcu v prítmí hĺbky morského dna, píše iDNES.cz.

A ono tiež EV6 ako ladná ryba pláva premávkou. Vyšľachtená aerodynamika (Cx 0,28) je pre elektromobily kľúčová, práve tá dokáže ušetriť energiu a natiahnuť dojazd. Po prvej zoznamovačke sa tak zdá, že to bude výhoda Kie oproti súrodeneckému Hyundaiu. Ioniq 5 má síce rovnakú techniku, ale predsa len je vyšší a organické tvary Kie s priaznivejšie tvarovaným nezoseknutým zadkom lepšie prerezávajú vzduch.

EV6 je práve v porovnaní s Ioniqom dôkazom, že Kórejci majú vo svojich vývojových oddeleniach skutočné talenty, ktoré vedia postaviť skvelé autá. Keď majú elektrické dvojčatá rovnakú techniku ​​a batériová trakcia so svojim raketovým zrýchlením a nepoľavujúcou dodávkou výkonu dáva obom rovnaké výkony, ako ich vlastne charakterovo odlíšiť?

Na to pozná recept tím ladičov podvozku vedený Talianom Antoniom Pizzutom. Ten velí tímu podvozkárov ladiacich Kie, Hyundaie i Genesisy (luxusnú značku Hyundaiu), a každým vie dať inú náturu. Ioniq je rovnako ako ostatné modely Hyundaiu aj z pohľadu riadenia a jazdného správania usadlejší, Kia má o štipku viac športovosti, dravosti, šťavy. Kolesá jej na vysokých retardéroch možno o niečo viac zarezonujú, ako celok funguje stále skvele.

Kia

​Dve a štvrť tony hmotnosti samozrejme nezaprie, síce má čo najnižšie zrazené ťažisko vďaka batériám v podlahe a elektromotoru na zadnej náprave čo najhlbšie medzi ramenami viacprvkového zavesenia (predný elektromotor pri štvorkol...

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 85% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-04-29 12:00:00 - Feat.: - Title: MINI predstavilo úplnú novinku. Aceman má spájať kompaktné rozmery a priestrannosť 02 - Modified: 2024-04-29 09:10:00 - Feat.: - Title: Sedan od Mazdy so zadným pohonom je realitou. Vpred ho poženú elektrické motory 03 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 04 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Nie je vlajkovou loďou, ale je hodná tohto pomenovania. Nová Motorola ponúka top funkcie za výhodnú cenu 05 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid
menuLevel = 2, menuRoute = auto/testy, menuAlias = testy, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
29. apríl 2024 15:59