StoryEditor

Americká legenda má dvere do Európy otvorené. Šéf Fordu čaká, či sa európska divízia rozhýbe

23.09.2021, 11:15
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Na starom kontinente je jeho imidž sporný, v USA je to však pojem a v najnovšej generácii sa mu aj vďaka tomu darí fantasticky. Ford Bronco má zrejme namierené aj

Nepríjemne šliape na päty predovšetkým Jeepu Wrangler, naopak v Európe by mohol odlákať veľkú časť zákazníkov prestížneho Land Roveru Defender. Lenže to by sa musela európska divízia modrého oválu prebrať a začať niečo robiť.

O čom je reč? Samozrejme o novom Forde Bronco. Americká legenda totiž má šancu dostať sa aj k nám, ale vyzerá to, že medzi Dearbornom a nemeckým Kolínom do istej miery viazne komunikácia.

​Celkové predaje Fordu nie sú v tomto roku také ideálne, ako by si vedenie koncernu iste predstavovalo, ak však americkej značke niečo robí radosť, tak je to záujem o nový model Bronco.

Ten je v Spojených štátoch predávaný v „soft“ verzii s dodatkom Sport i robustnejšom, predovšetkým na terén orientovanom prevedení s klasickým označením Bronco. V oboch prípadoch však v učtárni automobilky naskakujú parádne čísla a zákazníci musia na dodávky čakať zhruba rok.

Jim Farley, aktuálny generálny riaditeľ Fordu, pritom verí, že by výsledok mohol byť ešte lepší, ak by sa Bronco predávalo aj u nás v Európe. Že to nie je reálne? V rozhovore s britskými kolegami z magazínu Auto Express to Farley už ani jasnejšie povedať nemohol: „Vlastne len čakám, až sa Ford Europe rozhodne, či Bronco chce alebo nie.“

Ford

​Najvyšší šéf modrého oválu je teda presvedčený, že by Bronco dokázalo zapadnúť do súčasnej európskej ponuky terénnych áut, čím mal na mysli nielen ikonický model Jeep Wrangler, ale taktiež novinku Land Rover Defender. Problém je akurát v tom, že Bronco neexistuje s pravostranným riadením, ale Farley verí, že by ho Briti prijali aj s volantom vľavo.

Asi najväčším problémom možného uvedenia Fordu Bronco na európskom trhu je samozrejme jeho súčasná ponuka motorov. Americkí zákazníci úspornejším naftovým agregátom príliš neholdujú, takže sa reinkarnovaná legenda predáva výlučne so zážihovými pohonnými jednotkami.

Základom je 2,3-litrový preplňovaný EcoBoost agregát s výkonom 274 koní a krútiacim momentom na úrovni 441 Nm, zatiaľ čo na vrchole nájdete turbo V6 jednotku s objemom 2,7 litra, výkonom 314 koní a 542 Nm krútiacim momentom.

Ford

​Diesel a tiež hybrid by ste pod prednou kapotou hľadali márne, benzínový štvorvalec by sa však teoreticky uchytiť mohol, respektíve chystaná vrcholná verzia Bronco Raptor s 3.0 V6 turbo motorom s odhadovaným výkonom až 400 koní.

Ford údajne zvažuje i elektrický variant, ktorý by európske predaje nezaťažil pokutami za emisie. Otázkou však je, či sa skutočne vyvíja, alebo ide len o prianie tých, ktorí by Bronco chceli vidieť na našich cestách.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-05-02 11:50:00 - Feat.: - Title: Stopka pre inváziu čínskych elektromobilov: EÚ by musela uvaliť mimoriadne vysoké clá 02 - Modified: 2024-05-02 09:00:00 - Feat.: - Title: Vyrieši problém elektromobilov? Batéria od firmy CATL ponúka dojazd až tisíc kilometrov​ 03 - Modified: 2024-05-02 05:29:20 - Feat.: - Title: Americká metodistická cirkev zrušila zákaz vysviacky LGBT+ ľudí za duchovných 04 - Modified: 2024-05-02 05:22:25 - Feat.: - Title: Spojené štáty obvinili Rusko z použitia chemických zbraní na Ukrajine 05 - Modified: 2024-05-01 20:12:00 - Feat.: - Title: Kyjev chce zvýšiť objem plynu v zásobníkoch v prospech európskych firiem o 60 percent
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
02. máj 2024 14:12