StoryEditor

Toyota rozšíri svoju európsku ponuku. Prinesie úspešný model vo verzii sedan

19.11.2018, 10:05
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Veľmi známy model Corolla v prevedení hatchback či praktickom kombíku doplní už čoskoro tiež sedan s pozoruhodným dizajnom.

Označenie Corolla opäť ožíva a nahrádza model Auris. Toyota však do Európy prinesie aj karosériu sedan, teda niečo, čo v tejto triede Auris neponúkal. Pojem Corolla je totiž vo svete naozaj známy, tak prečo naďalej špekulovať s iným málovravným názvom?

Toyota Corolla sedan prinesie späť to, čo sme u Corolly už dávnejšie poznali. A dobre si prezrite dizajn, ten si zaslúži skutočne palec hore. Špeciálne pre doposiaľ málo emotívnu sériu áut ostatných dvoch desaťročí. Toyota Corolla sedan teda prichádza v skvelej forme a vyzerá super.

​Sedan pritom príde s rovnakým rázvorom, ako kombi Touring Sports, teda rovných 2 700 milimetrov. Spredu ho dokážete tiež odlíšiť charakteristickými krivkami, Toyota dáva do popredia aj vyššiu tuhosť karosérie (až o 60 percent) voči predchodcovi. Mnohých poteší viacprvkové zavesenie kolies vzadu, ktoré bude už v sérii pre všetky motorizácie.

K dispozícii bude dvojica motorov. Pre Toyotu akýsi typický hybridný systém ponúkne 1,8-litrový zážihový štvorvalec s výkonom 90 kW (122 koní). Podľa najnovšej metodiky WLTP má mať normovanú spotrebu len 4,3 litra na sto kilometrov.

Doplnkom bude následne 1,6-litrový zážihový štvorvalec s výkonom 97 kW (132 koní). Ten má mať kombinovanú spotrebu podľa WLTP normy na úrovni 6,1 litra na sto kilometrov. Na výber bude šesťstupňová manuálna alebo bezstupňová prevodovka CVT.

Toyota Corolla príde s množstvom asistenčných systémov, už v sérii bude totiž k dispozícii Toyota Safety Sense. Tento "balík" kombinuje predkolízny bezpečnostný systém s rozpoznávaním chodcov s adaptívnym tempomatom alebo systémom na upozornenie pred opustením jazdného pruhu.

Z technológií na palube môžeme taktiež spomenúť bezdrôtové nabíjanie telefónov alebo 10-palcový head-up displej pred vodičom.

​Za príplatok bude možné získať aktívny asistent na udržanie v pruhu, ktorý v spojení s adaptívnym tempomatom dokáže jemnými korekciami do volantu udržať vozidlo v jazdnom pruhu aj na tiahlych diaľničných zákrutách.

Sedan sa bude vyrábať v tureckej továrni TMMT a predaj by mal odštartovať v prvom štvrťroku 2019. Od roku 1966 pritom už predala Toyota viac ako 46 miliónov modelov Corolly, pokračovateľ známeho označenia teda bude rozširovať množstvo spokojných zákazníkov.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. apríl 2024 19:05