StoryEditor

Zabudnite na klasické moderné SUV. Rusi vytvorili novú terénnu beštiu

10.11.2018, 11:40
V súčasnosti populárne športovo-úžitkové modely doplní novinka z ruskej dielne značky Technoimpulse.

Crossovery, no pokojne aj SUV modely sú často využívané prevažne v mestskej premávke na dochádzanie do roboty, na nedeľné nákupy a len zriedkavo využijú svoj potenciál.

Ten v mnohých prípadoch nie je v rámci využitia v teréne príliš veľký. Zásadnú zmenu prinášajú len niektoré modely áut, medzi ne sa najnovšie zaradí trochu netypické vozidlo. Okrem toho, hneď v niekoľkých karosárskych verziách (4x4,6x6,...).

​Vyrobila ho ruská značky Technoimpulse, nesie meno Krečet Z (v preklade aj Raketa), základná verzia z troch dostupných sa volá 210-91 a hrdí sa neskutočnými terénnymi vlastnosťami.

Popravde, nie je sa čomu čudovať, veď už na prvý pohľad auto vzbudzuje rešpekt a je jasné, že si poradí aj s ťažkými nástrahami na výletoch mimo spevnených ciest.

Motor má uložený v strede, kedy pod sedadlami v druhom rade pracuje štvorvalcový turbodiesel Hyundai s objemom 2,48 litra a výkonom 74 kW (100 koní).

Krútiaci moment je na úrovni 230 Nm a k dispozícii je tiež slabšia verzia Krečet Z 210-81 s výkonom 61 kW (83 koní) a krútiacim momentom 196 Nm. Agregáty spolupracujú výhradne s päťstupňovým manuálom a tiež dvojstupňovou redukčnou prevodovkou.

Každopádne, dvojtonový výtvor dosahuje maximálnu rýchlosť len zhruba 50 kilometrov za hodinu, pričom v teréne mu pomáha až trojica diferenciálov. Špičkové jazdné vlastnosti mimo spevnených ciest podporujú nájazdové uhly vpredu a vzadu s uhlom 52 stupňov.

Svetlá výška má 600 milimetrov, šírka je 2490 milimetrov a dĺžka 4890 milimetrov. Automobilka vďaka osadeniu odolných veľkých pneumatík a pohonu všetkých kolies hovorí dokonca o vozidle, ktoré „prejde kamkoľvek“.

Kabína sa následne vyznačuje jednoduchosťou, funkčnosťou a nenájdete tu žiadne moderné displeje či nejaký zásadný luxus. V prednej časti je dokonca len jediné sedadlo – vodičove, ktoré je umiestnené v strede.

Vzadu sa usadia celkom traja cestujúci, pričom sa lavica dá úplne sklopiť a vytvorí tak priestranné miesto na spanie. Okrem toho je možné sedieť aj na dvoch pozdĺžnych laviciach „v batožinovom priestore“, ktoré po vyklopení odkryjú objemný kufor.

​Zaujímavosťou je cena, ktorá štartuje na sume 5,6 milióna rubľov, čiže zhruba 75-tisíc eur. K tomu pripočítajte vcelku smiešnu záruku na päťtisíc kilometrov, pol roka, respektíve 250 prevádzkových hodín.

Výroba modelu zaberie firme približne 45 dní a najčastejšie ho využívajú hliadky na hraniciach či záchranári pracujúci v horách.

01 - Modified: 2024-05-18 20:17:19 - Feat.: - Title: Spoločnosť Danone potvrdila odchod z ruského trhu, píšu médiá 02 - Modified: 2024-05-18 16:06:18 - Feat.: - Title: Rusko ostreľovalo obytné časti Charkova a Vovčansku. Hlásia zranených 03 - Modified: 2024-05-18 15:04:34 - Feat.: - Title: Navaľného spojenec Volkov prisľúbil, že sa nikdy nevzdá boja proti Putinovi 04 - Modified: 2024-05-18 12:12:48 - Feat.: - Title: Ruský arbitrážny súd zmrazil aktíva niekoľkých európskych bánk 05 - Modified: 2024-05-18 11:44:30 - Feat.: - Title: Východný štít. Poľsko vynaloží na ochranu východnej hranice miliardy eur, vyhlásil Tusk
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
19. máj 2024 06:05