StoryEditor

Zabudnite na Rolls-Royce. Pozrite si nové najdrahšie auto planéty

28.08.2018, 12:33
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Bugatti nás už dva týždne napínalo s malými ukážkami na chystaný nový typ Divo. Ten síce vychádza z Chironu, ale je stavaný s úplne inou filozofiou. Nechce byť rýchly na rovinkách, práve naopak.

Pre Bugatti pomerne netradične, novinka menom Divo chce byť kráľom skôr zákrut. O novom type konečne vieme oveľa viac než doposiaľ. A veru je to zaujímavé čítanie, ak teda aspoň trochu máte radi superautá.

Začneme dizajnovou stránkou. Na pohľad je jasné, že to auto nemôže mať veľmi vysokú maximálnu rýchlosť. Oproti Chironu pribudlo niekoľko aerodynamických prvkov, ktoré zvyšujú prítlak a sním spojený tiež odpor vzduchu.

​Vpredu ostala zachovaná identita značky vďaka tradičnej prednej maske. Zvyšok je však z úplne iného sveta Bugatti. Predný delič je väčší a tradičné svetlá tu nehľadajte.

Priestor dostali skôr aerodynamicky priateľskejšie menšie Full LED svetlá, vďaka ktorým mohla byť predná časť skosenejšia. Na boku nájdeme bočné krídla (z angličtiny známe ako Side Pods), ktoré usmerňujú obtekanie vzduchu do chladiča motora.

Motor je ten istý, ako v známom Chirone. Teda osemlitrový šestnásťvalec so štvoricou turbudúchadiel a výkonom 1 103 kW (1 499 koní). Krútiaci moment 1 600 Nm je dostupných od 2000 - 6000 otáčok a na stovku vystrelí už za 2,4 sekundy. Prevodovka je známa automatická sedemstupňová DSG-čka.

V zadnej časti sa nachádza pevné krídlo, ktoré sa môže vysúvať podľa potreby, ale celkom nezmizne nikdy. LED zadné svetla sú umiestnené do zadnej masky vytvorenej v 3D tlačiarni.

Štyri koncovky výfuku obkolesuje mohutný zadný difúzor. Pozornosť by sme upriamili na dvojicu trubíc umiestnených do difúzoru.

V oficiálnych materiáloch o nich nepadlo ani slovo, ale podľa nášho názoru privádzajú vzduch z inej časti vozidla práve na difúzor, ktorý vytvára prítlak. Maximálna rýchlosť padla „len“ na 380 kilometrov za hodinu, čo je oproti Chironu pokles o 40 kilometrov za hodinu.

Divo je aj o 35 kilogramov ľahší ako Chiron. To je dosť malý pokles hmotnosti, keďže je Chiron naozaj ťažký. O dosť podstatnejšie je, že vytvára o 90 kilogramov viac prítlaku. Vďaka tomu je na testovacej trati Bugatti na okruhu Nardo v Španielsku rýchlejší až o osem sekúnd ako Chiron.

Ako iste očakávate, Divo je drahé. Neskutočne drahé. Divo je dokonca drahé aj pre tých, ktorí na obede nechajú priemernú mesačnú výplatu Slováka.

No je to už v podstate jedno, pretože už teraz sa nedá vôbec kúpiť ani jeden kus. Vyrobia totiž iba 40 exkluzívnych modelov v hodnote závratných päť miliónov eur. Všetky si však už svojho kupca našli. Ak nerátame rôzne unikátne modely a tie, z ktorých sa vyrobilo len pár jednotiek kusov, Divo sa radí so svojou cenou medzi vôbec najdrahšie autá súčasnosti.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. apríl 2024 17:58