StoryEditor

Francúzi si brúsia zuby na ostrú Hondu. Renault vylepšil model Megane RS

20.07.2018, 15:02
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Nový Megane RS bol nedávno kráľom kategórie hothatch. Ani nie tak maximálnym výkonom, ako schopnosťami na ceste, či trati. Príchod tretej generácie Megane RS od začiatku sprevádzajú veľké očakávania.

Základný model Megane RS má totiž voči Honde Civic Type R 10G deficit 40 koní. Každý iste tušil, že verzie Sport a Cup nie sú všetko a Megane RS neostane na hodnote 280 koní. Aj v tejto generácii je tu ostrejší Megane RS Trophy.

Renault má teda, medzičasom tradične, verziu, ktorá pôjde tvrdo po Honde Civic Type R. Nový Megane RS Trophy predstavili v spoločnosti hviezdy F1, Nica Hulkenberga, na okruhu v Barcelone. Práve z F1 sa Renault snaží preniesť know-how na bežné cesty.

Nafúknutý Megane RS dostal vo verzii Trophy ešte niekoľko ďalších športových doplnkov, na čele s novými ľahkými 19-palcovými diskami, ktoré majú charakteristické červené doplnky označujúce verziu Trophy. Obuté sú do lepivých pneumatík Bridgestone Potenza S001.

​Predné brzdy sú oproti štandardnému RS Cup ešte výkonnejšie. Vpredu sú tiež hliníkovo-oceľové brzdové kotúče, vzadu však pôvodné brzdy RS. Parádny systém 4Control, samozrejme, ostal aj vo verzii Trophy.

Rovnako tiež kvarteto tlmičov s hydraulickými dorazmi. V Megane RS je príplatkový balíček Cup v Trophy štandardom. Zahŕňa tvrdšie pruženie a mechanický samozáverný diferenciál torsen.

Na čo všetci čakajú, sú však kone. A veru prišli. Síce to nie je na úrovni uleteného Civicu Type R, ale 300 koní a nižšia hmotnosť (1 419 kilogramov) vyrovnajú karty.

Turbo agregát s objemom 1,8-litra produkuje 300 koní a krútiaci moment dosahuje 420 Nm (s manuálnou prevodovkou 400 Nm). Turbo má nové keramické guľôčkové ložiská, ktoré znižujú trenie.

Doba odozvy turba je teda kratšia. Výkon zvýšili aj vďaka upravenému výfuku, ktorý dostal klapku. Podľa režimu bude vulgárne vrieskať a pľuť na široké okolie, alebo bude slušný a civilizovaný.

Motor je možné kombinovať so šesťstupňovým manuálom a tiež s rýchlou šesťstupňovou EDC dvojspojkovou prevodovkou. Tá je podľa nás lepšou voľbou, lebo práve EDC prevodovka ponúka lepší športový zážitok a "zapraskanie" do výfuku je veľmi návykové. V interiéri nájdeme potom alcantarové športové sedadlá.

Aby ste sa však nezbláznili pri jazde po meste a mohli voziť aj deti do školy, ostala mu tiež praktickosť štandardného modelu. Takže ide o štvormiestne auto, je tu zmena režimov Renault Multi-Sense, vylepšené LED svietenie RS Vision s prisvecovaním zákrut, či do diaľky a monitoring techniky RS Monitor.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
29. apríl 2024 03:17