StoryEditor

V Česku je na predaj veľká vzácnosť. Originálny Favorit s elektrickým pohonom

19.01.2018, 10:00
Na internete sa objavil inzerát na zaujímavý kúsok českej automobilky. Favorit - trochu iný, vzácny a takmer ako nový.

Je známe, že staršie klasiky z rokov minulých sa stávajú čoraz viac terčom kupcov, ktorý tieto klenoty zbierajú a fandia im. Ešte pred niekoľkými rokmi jazdili v klasickej premávke, v súčasnosti ich je stretnúť pomerne vzácnosť.

Vzácny je aj tento kúsok, ktorý sa objavil na známom portáli Bazoš. Nejde len tak o klasickú Škodu Favorit v naozaj dobrej kondícii, ale o elektromobil českej automobilky.

„Od běžného Favoritu auto nerozeznáte. Má klasické pedály, chybí výfuk a převodovka je omezena na čtyři kvalty,“ približuje model Petr Pengl, z českej spoločnosti DC Auto. Tí sa unikát rozhodli doviezť do Čiech a tak ho zachrániť.

​Biely Favorit 135 LS - správny názov Eltra 151L, je takto skonštruovaný priamo od výroby, nie je tu reč o žiadnej domácej "prerábke". Pengl ho pred pol rokom priniesol z Nemecka, kde ho pomaly začínala pohlcovať príroda. Nebolo treba veľa námahy, aby elektromobil vyzeral takmer ako nový.

Má to však niekoľko háčikov, auto sa predáva bez dokladov a nepojazdné. Chýba mu totiž nabíjací kábel a aj batéria.

Elektromobilov Eltra 151L a 151 Pick-Up sa vyrobilo v českých Ejpoviciach 1100 kusov, ich dojazd bol na úrovni do približne 80 kilometrov a maximálna rýchlosť 80 kilometrov za hodinu.

Väčšina si to namierila do Švajčiarka, no niekoľko kusov si prevzala aj Česká Pošta, ktorá ich využívala na donášku balíkov v niekoľkých väčších mestách.

Cena, za ktorú je majiteľ ochotný vozidlo predať, uvedená nie je. Majiteľ však vraví o ponukách nad sto tisíc korún českých - čiže približne štyritisíc eur. Možnosťou je tiež výmena auta za iný veterán.

Česká Škoda teraz pracuje na určení konkrétneho roku výroby tohto kúsku. Elektromobily automobilka vyrábala v rokoch 1992 až 1993, ukončené (respektíve prerušené) to bolo práve prevzatím automobilky Škoda koncernom Volkswagen.

Ak by teda išlo hneď o posledný model, veteránom by sa tento Favorit mohol stať najskôr v roku 2023. Potom by ho bolo možné stretnúť aj na verejných cestách, samozrejme, ak by ho stihol majiteľ spojazdniť.

01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/novinky, menuAlias = novinky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
27. apríl 2024 08:33