Citroën ë-C3 patril medzi najdostupnejšie voľby s možnosťou prenájmu za približne 54 eur na mesiac.FOTO: Citroën
StoryEditor

Dotačná revolúcia na e-autá zlyhala už po pár týždňoch. Francúzi to považujú za úspech

16.02.2024, 14:38
  • Francúzsko oznámilo, že na zvyšok tohto roka zastavuje program dotovania pre ľudí s nízkymi príjmami, ktorí si mohli prenajímať elektrické auto.
  • Za ukončením tejto lákavej možnosti lacného prenájmu e-auta od štátu stojí mimoriadne vysoký dopyt.
  • Úpravami museli prejsť aj dotácie pre bohatšie domácnosti, kde možnosť pomoci klesla o 20 percent.

Netrvalo to dlho. Ešte začiatkom januára sme informovali o novinke, ktorú naplánovalo Francúzsko v súvislosti s podporou predaja elektromobilov, teraz však prichádzajú správy o zastavení či znížení ponúkanej dotácie. Výška bonusu na nový elektromobil sa od tohto roku pritom mohla vyšplhať až na sedemtisíc eur pre najchudobnejšie domácnosti a päťtisíc eur pre fyzické osoby, ktorých daňový príjem presahuje 14 089 eur.

Nové pravidlá zároveň obsahovali isté obmedzenia, patrilo sem environmentálne hodnotenie zohľadňujúce pôvod a spôsob výroby elektromobilov, s cieľom vyradiť zo systému bonusov vozidlá vyrábané mimo Európy – napríklad v Číne či v Amerike.

image

Elektromobil pre chudobných za babku: Francúzsko spustilo veľkú dotačnú revolúciu

V zozname oprávnených modelov bolo 24 vyrobených francúzsko-talianskym koncernom Stellantis a päť francúzskym Renaultom. Tesla Model Y je spôsobilá, ale nie Model 3. Dacii, nízkonákladovej značke Renaultu, bol zo zoznamu vylúčený model Spring dovážaný z Číny. Nárok na ekologický bonus mali zároveň iba modely s cenou pod 47-tisíc eur, ktoré sú ľahšie ako 2 400 kilogramov, pričom v ponuke bola aj možnosť akéhosi štátneho lízingu pre nižšie vrstvy obyvateľov.

Prenájom bol za sto eur mesačne, ale i menej. Medzi podmienky v prípade uchádzačov patril vek minimálne 18 rokov, trvalé bydlisko museli mať na území Francúzska a vzdialenosť od zamestnania musela byť aspoň 15 kilometrov. Štát si tak zabezpečil, aby boli autá určené naozaj pre tých, ktorí ich reálne potrebujú a pomohol, aby boli šetrnejšie k prírode než klasické konvenčné vozidlá so spaľovacím motorom. Plány sa však už po pár týždňoch tak trochu zosypali. 

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 51% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-01-08 10:34:59 - Feat.: 1 - Title: Elektromobil pre chudobných za babku: Francúzsko spustilo veľkú dotačnú revolúciu 02 - Modified: 2024-01-22 12:10:03 - Feat.: 1 - Title: Zamrznutá Amerika sa stala cintorínom elektromobilov. Odťahovky tam však majú raj​ 03 - Modified: 2024-01-23 12:32:34 - Feat.: 1 - Title: Toto je 10 najobľúbenejších áut v roku 2023: Aké modely kupovali Slováci najčastejšie? 04 - Modified: 2024-01-25 10:25:00 - Feat.: 1 - Title: Tesla chystá špeciálnu operáciu Sekvoj. Malý dostupný Model 2 má prísť už v júni 2025​ 05 - Modified: 2024-01-26 11:07:40 - Feat.: 1 - Title: Vráti sa Európa k spaľovákom? Na zmenu zostáva len rok, hovorí šéf českej Toyoty 06 - Modified: 2024-01-31 09:37:53 - Feat.: 1 - Title: Ikonické modely áut z 90. rokov: Spoznáte ich? Mnohé z nich nájdete na cestách dodnes
01 - Modified: 2024-04-25 08:59:06 - Feat.: - Title: Majk Spirit čelí kritike za fotografiu s ministrom vnútra. Konečne prelomil mlčanie. Bola Pellegriniho podpora zaplatená? 02 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 03 - Modified: 2024-04-25 07:56:22 - Feat.: - Title: Seriál HN Chcem byť exportér: EXIMBANKA SR zvýhodňuje financovanie exportu v náročných časoch 04 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 05 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia
menuLevel = 2, menuRoute = auto/doprava, menuAlias = doprava, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
25. apríl 2024 13:47