StoryEditor

Problémy s peniazmi, ale aj kvalitou áut. Ani druhý pokus automobilky Fisker nevychádza

15.03.2024, 11:15
  • Ani druhý pokus dánskeho dizajnéra Henrika Fiskera o vlastnú automobilku sa nevyvíja príliš dobre.
  • Kalifornská firma má síce veľké plány, ale prázdnu kasu a problémy s kvalitou svojich áut.
  • Pomôcť by jej mohol Nissan, ktorému by sa hodil elektrický pick-up Alaska ako elektrická alternatíva k modelu Navara pre severoamerický trh.

Vyvíjať a vyrábať elektromobily je finančne náročná záležitosť, a to najmä pokiaľ chcete počas krátkej doby ponúknuť hneď niekoľko rôznych modelov, tak ako kalifornská značka Fisker. Automobilka založená známym dánskym dizajnérom Henrikom Fiskerom vlani po niekoľkých odkladoch konečne spustila v rakúskom závode spoločnosti Magna-Steyr v Štajerskom Hradci výrobu svojho elektrického SUV Ocean.

Toho zatiaľ vzniklo len o niečo viac ako 10-tisíc exemplárov a internetom kolujú hrozné správy od nespokojných zákazníkov, ktorých autá náhle strácajú výkon, zle taktiež brzdia, majú problémy so senzormi sedadiel, ktoré nedetekujú prítomnosť vodiča, a objavili sa dokonca aj prípady, keď z auta za jazdy doslova odletela kapota.

Tak, ako chce Fisker rýchlo expandovať do ďalších segmentov, tak sú jeho autá evidentne šité horúcou ihlou. Plány kalifornskej firmy nie sú pritom práve malé, píše iDNES.cz. Okrem dostupného kompaktného crossoveru Pear a päťmiestneho kupé-kabrioletu Rōnin zahŕňajú aj stredne veľký pick-up Alaska, plánovaný na rok 2025.

Fiskeru však na ďalšiu expanziu chýbajú finančné prostriedky. Kosa padla na kameň, keď sa ukázalo, že súčasné zdroje automobilke nevystačia na jej fungovanie na nasledujúcich 12 mesiacov. Zašlo to dokonca až tak ďaleko, že cena akcií spoločnosti Fisker klesla iba na 0,46 centu a na konci marca dokonca hrozilo, že budú vyradené z obchodovania na burze v New Yorku. Spoločnosť Fisker Inc. musela prepustiť 15 percent zamestnancov a počas štvrtého štvrťroka minulého roka vykázala stratu 463 miliónov dolárov.

Tento článok je určený iba pre predplatiteľov.
Zostáva vám 76% na dočítanie.
01 - Modified: 2024-03-14 13:00:00 - Feat.: 1 - Title: Trojtonový luxus na baterky: Na Slovensko prišiel top ​elektromobil sveta za 400-tisíc eur 02 - Modified: 2024-03-11 13:38:15 - Feat.: 1 - Title: Automobilky budú trestané za chýbajúce tlačidlá. Na top hodnotenie bezpečnosti môžu zabudnúť 03 - Modified: 2024-03-08 23:00:00 - Feat.: 1 - Title: Silný štart nového roka: Týchto 10 osobných áut v januári ovládlo predaje na Slovensku 04 - Modified: 2024-03-08 10:51:07 - Feat.: 1 - Title: Kórejská automobilka mení názov a štartuje elektrickú éru. Prvý model k nám príde na jar 05 - Modified: 2024-03-05 13:20:00 - Feat.: 1 - Title: „Spaľováky“ bez šance: Poznáme finalistov prestížnej ankety Svetové auto roka 2024 06 - Modified: 2024-03-04 10:20:00 - Feat.: 1 - Title: Špičková Tesla Roadster je stále v hre. Na stovku zrýchli za sekundu, príde tento rok
01 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 02 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 03 - Modified: 2024-04-25 12:29:07 - Feat.: - Title: Investovať či neinvestovať do zlata? To je otázka 04 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 05 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 15:03