StoryEditor

Týmto autom sa snažia vzkriesiť legendárnu značku Brabham. Má to však háčik

07.05.2018, 11:35
Autor:
TopSpeedTopSpeed
Značka Brabham sľubovala svoje vzkriesenie novým superšportovým autom BT62. Sľub teraz plní a to, na čo sa pozeráte, sú tvary auta, ktorým sa snažia dostať opäť do povedomia.

Poukazujú na slávnu históriu Brabhamu a BT62 vyrobia len v limitovaných 70 kusoch. Z toho 35 bude mať lakovanie pripomínajúce niektoré z 35 víťazstiev Brabhamu v F1. Ostatných 35 bude mať farbu podľa želania zákazníka.

BT62 však príliš nezaostáva za očakávaniami. Stále má suchú hmotnosť 972 kilogramov a generuje prítlak vyše 1 200 kilogramov. Poháňa ho 5,4-litrový atmosférický osemvalec, ktorý produkuje 710 k oní (čakali sme 730 koní) a krútiaci moment má hodnotu 666 Nm.

​Silu na kolesá pritom prenáša pomocou šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky, no zatiaľ nezverejnili čas akcelerácie na rýchlosť sto, či dvesto kilometrov za hodinu a ani maximálnu rýchlosť vozidla.

Nízku hmotnosť má však na svedomí rozsiahle použitie karbónu. Využíva ho šasi, karoséria, dvere, masívny spliter, či obrovské dvojdielne krídlo v zadnej časti, ale karbón nájdeme všade aj v interiéri, kde ho doplnili alcantarou.

Interiér je silne inšpirovaný pretekárskymi strojmi, nechýba teda bezpečnostný rám, karbónové FIA sedadlá spolu so šesťbodovými pásmi, volant ako z F1, či 12-palcový displej.

Sedadlá sú pevnou súčasťou šasi, takže pilot má k dispozícii len nastaviteľné pedále a odnímateľný volant. Špeciálny panel potom slúži na ovládanie rôznych potrebných vecí, ako sú svetlá, stierače, smerovky a podobne.

Podvozok je kapitola sama o sebe a aj tam nájdeme len to najlepšie. Napríklad dvojité lichobežníkové ramená vpredu a vzadu so štvorcestne nastaviteľným pretekárskym podvozkom Öhlins. BT62 brzdí karbónovými brzdami značky Brembo so šiestimi piestikmi na každom strmeni. Na 18-palcové disky s centrálnou maticou následne "obuli" pretekárske sliky od výrobcu Michelin.

Áno, čítate správne, Brabham BT62 jazdí na slikoch, a to je tiež jasné znamenie snáď jediného veľkého negatíva, ktoré táto novinka má. Model BT62 je totiž určený len na jazdu na okruhu a do cestnej premávky teda ísť nemôže.

Za cenu 1,14 milióna eur bez DPH to nie je práve najlacnejšia okruhová hračka. V budúcnosti sa však môže nájsť firma, ktorá by Brabham BT62 modifikovala, aby mohol dostať značky, podobne ako to urobili RML Group s ostrým Aston Martinom Vulcan.

Pripravené v spolupráci s TopSpeed.sk.

01 - Modified: 2024-05-19 00:49:32 - Feat.: - Title: Vydarené kupé Mercedesu nahrádza až dva modely. Potešil priestor, spotreba i komfort 02 - Modified: 2024-05-17 22:00:00 - Feat.: - Title: Elektromobil verzus spaľovací motor: Sú autá na baterky skutočne výhra v spoľahlivosti? 03 - Modified: 2024-05-17 09:05:12 - Feat.: - Title: Vodiči povinnosti často ignorujú. Ako jazdiť v silných dažďoch bez zbytočného rizika? 04 - Modified: 2024-05-17 11:30:00 - Feat.: - Title: Nachytajú aj zdanlivého experta? Tieto dopravné značky musí poznať každý vodič 05 - Modified: 2024-05-16 12:00:00 - Feat.: - Title: Patentovala si Toyota revolučný nápad? Na počkanie vraj zmení farbu áut podľa želania
menuLevel = 2, menuRoute = auto/automobilky, menuAlias = automobilky, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
20. máj 2024 05:32