StoryEditor

Maximálny luxus. Mercedes ukázal nový Maybach

19.11.2014, 23:00
Autor:
dpidpi
Na výber je len osem alebo dvanásťvalcová verzia so všetkým najlepším, čo môže Mercedes zákazníkom ponúknuť.

Má to byť najtichší interiér na svete. Mercedes ukázal novú limuzínu s pomenovaním Mercedes-Maybach, ktorá bude postavená na vrchole jeho ponuky. Maybach sa tak po rokoch dočkal znovuzrodenia, teda aspoň z časti. 

Nie je to však nové auto. Nemci ako základ použili klasický Mercedes Benz triedy S. Auto dostalo jeho vzhľad, asistenty, aj množstvo funkcií, no predsa je iné. Najmä dlhšie, má väčší rázvor a na zadných sedadlách cestujúcim pribudlo asi 20 centimetrov. Verzia Maybach tak má približne päť a pol metra na dĺžku, čo je veľmi slušné. „Toto auto predstavuje najvyšší level exkluzivity,“ uviedla pri predstavení šéfka marketingu, Ola Källenius. 

 

Mercedes zapracoval najmä na luxusnom podaní interiéru. Že sa vozíte v Maybachu, z vonku rozozná len fanúšik značky. Okrem dĺžky, odlišných diskov alebo mierne upravenej prednej masky a označenia Maybach na zadnom kufri vyzerá auto ako klasický Mercedes.

To však neplatí, ak sa posadíte do vnútra na zadné sedadlá. K dispozícii je maximum miesta a pohodlia. Sedadlá majú množstvo nastavení, vedia chladiť, zohrievať, masírovať (aj lávovými kameňmi), cestujúci dostanú napríklad značkové strieborné poháre na šampanské, stolček, multimediálny systém… Navyše všade okolo bude drevo, hliník, koža a takmer žiadny kúsok plastu. 

Majiteľ, ktorý sa pre Maybach rozhodne, dostane po novom viac priestoru, ale podľa očakávania aj nižšiu cenu. Tá ešte nebola oficiálne stanovená, no odhaduje sa, že Mercedes-Maybach bude stáť v základe asi okolo 190 tisíc eur. Teda znie to síce šialene, ale je to celkom priaznivá cenová politika oproti posledným verziám skutočného Maybachu. Dnes dostane zákazník za slušnú sumu supermodernú limuzínu, zatiaľ čo v minulosti bol predražený Maybach už pri uvedení na trh zastaralý model. 

Na výber bude z dvoch motorických verzií, a to osemvalca a samozrejme dvanásťvalca. Obe majú sto kilometrov za hodinu za päť sekúnd a výkon 455 koní pri slabšej osemvalcovej verzii a 530 koní pri dvanásťvalcovej. Kombinovaná spotreba by mala byť v prípade veľkého dvanásťvalca na úrovni 12 litrov. Na trhu by sa prvé kusy mali objaviť do polovice budúceho roka. 

Mercedes okrem špeciálneho Maybachu, ktorý mimochodom ukázal na autosalóne v Los Angeles, predstaví v budúcnosti ešte dlhšiu verziu Pullman. To je však limuzína, ktorá je predovšetkým určená vládnym predstaviteľom. 

Zdroj: autoexpress.co.uk

Snímky: Dailmer, Reuters

01 - Modified: 2006-12-29 06:29:30 - Feat.: 0 - Title: Zdravotníci skúmajú neznáme ochorenie
01 - Modified: 2024-04-26 22:00:00 - Feat.: - Title: Otázky, ktoré musia zvládať začiatočníci v autoškole. Pri niektorých zaváhajú i „profíci“ 02 - Modified: 2024-04-26 12:00:00 - Feat.: - Title: Prvá jazda s novou Daciou Duster. Odolný klasik zdražel a dostal miesto dieselu hybrid 03 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 04 - Modified: 2024-04-27 22:00:00 - Feat.: - Title: Obľúbené české SUV spravilo veľký skok vpred. Slovákom však poriadne zamotá hlavu 05 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
28. apríl 2024 14:19