StoryEditor

Test HN: Auto, z ktorého by mala konkurencia plakať

01.07.2013, 00:00
Máme k dispozícii Peugeot 508 SW v luxusnom prevedení. "Nežerie" viac ako deväť litrov.

Konštruktéri z Peugeotu sa postavili pred výzvu. Navrhnúť a zostrojiť auto vyššej strednej triedy. Malo byť reprezentatívne, malo nechať konkurenciu zaplakať a nadchnúť Francúzov, Nemcov a zároveň chladných Britov. A zostrojili tak Peugeot 508. Toto auto je na trhu už dva roky a predaj hovorí o tom, že sa im to fakt podarilo. Auto má viacero ocenení a my sme si ho zobrali na dlhodobý test. Atraktívne kombi v luxusnom prevedení GT, vybavené motorom 2,2 HDI, vetráme každý deň. A budeme ešte ďalšie mesiace, až kým nenajazdíme 40-tisíc kilometrov.

Vlastný štýl

Predná časť auta vyzerá, akoby sa vznášala, číre šelmovité svetlomety s prepracovaným výrazom majú denné LED svetlá a natáčacie xenóny. V zadnej časti má kombi verzia červené, horizontálne tvarované svetlá, ktoré pripomínajú pažbu. Nárazník zdobí dvojica veľkých chrómových výfukov, naznačujú výkonový potenciál auta. Uhladené línie s veľkou dávkou elegancie nájdeme aj v interiéri. Palubná doska má jednoduchý štýl, použité materiály patria k tomu najlepšiemu na trhu. Pochvalu si zaslúži aj pedantné spracovanie, ktoré prispieva

k luxusnému prostrediu v kabíne. Na palube je viacero prvkov nadštandardného vybavenia, od štvorzónovej klímy, handsfree prístupu a štartovania, cez parkovacieho asistenta. Úžasne to dopĺňa obrovská panoramatická presklená strecha, ktorá má plochu viac ako 1,6 štvorcového metra. Batožinový priestor je tiež priestranný a praktický. Má objem až 660 litrov. Operadlá delených sedadiel sa dajú sklopiť jedným pohybom, čím vytvoríte úplne rovnú podlahu.


Dynamické emócie

Radový štvorvalec 2,2 HDI FAP je aktuálne vrcholom ponuky Peugeotu 508. Auto je k dispozícii s dvoma typmi prednej nápravy. Kým slabšie motorizácie majú predné kolesá odpružené, top verzia GT operuje konštrukciou s dvoma trojuholníkovými ramenami. Poskytuje tak dokonalú syntézu medzi komfortom odpruženia, vedením stopy a stabilitou na vozovke, v záujme dynamických jazdných vlastností, ktoré sú v súlade s parametrami výkonného motora 2.2 l HDi FAP 204 k. Veľké, a teda aj relatívne ťažké kombi s celkovou hmotnosťou približne dve tony, sa na ceste správa mimoriadne pokojne. Posádke tak dopraje skutočný jazdný komfort. V zákrutách a pri brzdení sa auto spolieha na veľ- kopriemerové kolesá a športové pneumatiky.

Rýchlo a úsporne


Naftový štvorvalec pracuje mimoriadne pokojne. Športovo založených vodičov poteší možnosť voliť prevodové stupne automatickej prevodovky aj manuálne za pomoci krídelok na multifunkčnom volante. Pri bežnom režime jazdy si nový Peugeot 508 SW vypýta menej než osem litrov nafty na sto kilometrov. V mimomestskej premávke aj o dva litre menej. Silnou stránkou auta je jeho ochota akcelerovať, a to prakticky v celom rozsahu otáčok. Atraktívne kombi sa spolieha na rýchlu prevodovku a na mocný krútiaci moment dieselového agregátu. 

Snímky: Vladimír Dimov

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
29. apríl 2024 14:46