StoryEditor

Mitsubishi sa opäť prihovára Európanom

21.02.2010, 23:00

Štyri roky po svojom uvedení na európsky trh vstupuje obľúbený pick-up L200 spoločnosti Mitsubishi Motors do druhej fázy úspešnej komerčnej kariéry. V závode Mitsubishi Motors v thajskom Laem Chabang sa doposiaľ vyrobilo približne pol milióna úspešných pick-upov, z nich sa skoro dvestotisíc dostalo na európsky trh. Nie je to náhoda. Na rozdiel od väčšiny svojich konkurentov návrhári Mistubishi L200 rešpektovali zvyklosti a štýl Európanov. Jeho rozmery sú triezvejšie, ponúka dobrú manévrovateľnosť.

Auto prešlo prvou vlnou drobných zlepšení už vlani a teraz má vo verzii Club Cab zvýšený nákladný priestor, nové úrovne vybavenia, ako aj päťstupňovú automatickú prevodovku a motory s nižšími emisiami CO2.

Ostrejší dizajn
Nová predná maska modelu nesie prvky tvrdšieho dizajnu, čím sa odkláňa od športového vzhľadu predošlej verzie. Robustný pick-up má vyšší a mohutnejší nárazník, štíhlejšie predné svetlomety a mriežku chladiča, ktorá je chrómovaná alebo čierna v závislosti od verzie. Predné hmlovky sú umiestnené po oboch stranách do rozšíreného otvoru nasávania vzduchu, v spodnej časti predného nárazníka dostali chrómované lemovanie. Spolu so strieborným ochranným krytom nárazníka prispievajú k širšiemu postoju vozidla. Nový vzhľad umocňuje nová hnedá farba Granite Brown, ako aj sedemnásťpalcové disky z ľahkých zliatin pre vyššie stupne vybavenia.

Viac bezpečnosti
Príťažlivý vzhľad má auto aj v interiéri. Zmenami prešla stredová konzola, lakťová opierka má zlepšenú funkčnosť, nový tvar má aj páka ručnej brzdy a páčky ovládania automatickej prevodovky. S prepracovaným prístrojovým panelom a novými poťahovými látkami sedadiel ladí aj multifunkčný volant s ovládačmi audio sústavy a tempomatu. Multimediálny systém (MMCS) so 40GB pevným diskom sa spája s externým zdrojom hudby cez pomocný vstup AUX audio+video. Pick-up si prevzal senzor stretávacích svetiel a dažďový senzor, ako aj nový palubný počítač od väčšieho modelu Pajero.

Radí samo
Novinkou je aj 5-stupňová automatická prevodovka v kombinácii s vysokovýkonným vznetovým motorom s výkonom 178 k. Ide o dobre známu elektronicky ovládanú prevodovku INVECS-II spoločnosti Mitsubishi so sekvenčným športovým radením s tzv. Sport Mode, ktorá je podobná prevodovke osadenej v modeli Pajero. Vyladená je tak, aby mapa radenia zodpovedala optimalizovanému výkonu motora 2,5 DI-D s cieľom čo najefektívnejšie využiť jeho výkon 178 koní. Auto je v Európe v ponuke aj s motorom s výkonom 136 koní. Nová prepracovaná verzia L200 sa začala na Slovensku predávať začiatkom februára.

menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
29. apríl 2024 05:18