StoryEditor

Hyundai ukázal poriadne ostrý model aj na videu. Vyrábať ho budú naši susedia

18.07.2017, 11:35
Hyundai pred niekoľkými dňami predstavil svoj nový model i30 N. Ide o ostrú verziu už známeho hatchbacku značky, ktorá by mohla konkurovať Volkswagenu Golf GTI.

V názve sa, na rozdiel od klasickej i30, vyskytlo písmenko N. To znázorňuje Namyang, sídlo globálneho výskumného a vývojového centra Hyundai Motor, taktiež však aj náročnú zákrutu na pretekárskej trati Nürburgringu, kde sa auto ladilo.

Hyundai i30 N je prvým výkonným modelom línie N a vyrábať sa bude u našich českých susedov v Nošoviciach. Ale čo sa vlastne zmenilo oproti obyčajnej „i-tridsiatke“ ?Niektoré funkcie prezentuje aj nové video automobilky.

Je toho veľa. Karoséria sa ponorila do dynamického outfitu, pribudli agresívnejšie nárazníky, väčšie otvory pre prívod vzduchu, zadný nápadný spojler s trojuholníkovým tretím brzdovým svetlom, či 18 alebo 19-palcové hliníkové disky.

Celé to zakončuje dvojica výfukových koncoviek. Tie môžu, v rámci výkonnejšej verzie Performance, obsahovať dokonca aj aktívnu klapku. V interiéri sú osadené exkluzívne športové sedadlá, nový volant a radiaca páka, doplnené aj o modré prešívanie.

​To hlavné je však ukryté pod prednou kapotou. Nachádza sa tu turbokompresorom prepĺňaný benzínový štvorvalec s objemom dvoch litrov. Vodičovi ponúkne výkon 184 kW (250 koní), prípadne 202 kW (275 koní) vo verzii Performance. Obe disponujú krútiacim momentom 353 Nm a sú spárované s manuálnou 6-stupňovou prevodovkou.

Maximálna rýchlosť je na hranici 250 kilometrov za hodinu a „z nuly na sto“ sa dokáže Hyundai dostať za 6,4 sekundy, prípadne 6,1 sekundy pri verzii Performance.

​Novinka má vo výbave elektronicky riadené tlmiče ECS s komfortným a športovým režimom. Prepínať sa dá celkovo medzi piatimi charaktermi vozidla: Normal, Eco, Sport, N Mode, Custom (individuálne nastavenie). Auto má dobre poslúžiť tak na trati, ako aj pri každodennom jazdení ulicami mesta.

Hyundai

​Nechýbajú funkcie ako Launch Control, multifunkčný 8-palcový centrálny displej s údajmi o dynamike jazdy a ďalšími informáciami, prípadne voliteľný elektronický samosvorný diferenciál E-LSD, ktorý zabraňuje prešmykovaniu kolies v zákrutách. Rovnako aj asistent držania v pruhu, automatické núdzové brzdenie a podpora Android Auto či Apple CarPlay.

Model by mal prísť na trh približne koncom roka, jeho cena však zatiaľ nie je známa. Hyundai by ale s novinkou i30 N mohol pekne zamiešať karty. Hlavne kvôli očakávanej nižšej cene, by tak priamo konkuroval napríklad nemeckému Volkswagenu Golf GTI.

01 - Modified: 2024-04-26 09:06:00 - Feat.: - Title: Návrat Škody k športiakom? Supervýkonná novinka ohromí, má to však jeden háčik 02 - Modified: 2024-04-25 11:45:00 - Feat.: - Title: Revolučná zmena pre „Géčko“: Terénna legenda od Mercedesu dostala elektropohon 03 - Modified: 2024-04-25 09:10:00 - Feat.: - Title: Urobí Európa krok späť? Nulové emisie sú vraj chvályhodné, ale nie za každú cenu 04 - Modified: 2024-04-24 14:00:02 - Feat.: - Title: Vyššia o desiatky percent: Spotreba áut na papieri nezodpovedá realite, ukazuje štúdia 05 - Modified: 2024-04-24 09:16:15 - Feat.: - Title: „Otec“ moderných škodoviek smeruje k Číňanom. Slovák dohliadne aj na tvary MG
menuLevel = 1, menuRoute = auto, menuAlias = auto, menuRouteLevel0 = auto, homepage = false
26. apríl 2024 13:49